۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۵۹۱۴۸۸
امام جمعه ارومیه:

حماسه 9 دی نباید به فراموشی سپرده شود

حماسه 9 دی نباید به فراموشی سپرده شود
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: ۹ دی به عنوان روز بصیرت و حماسه باید همیشه در تاریخ بماند و برای نسل‌های بعدی منتقل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی امروز در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه با اشاره به حوادث فتنه سال 88 اظهار داشت: حماسه ۹دی نماد بصیرت مردم ایران است و باید برای همیشه زنده نگه داشته شود.

امام جمعه ارومیه تاکید کرد: وقتی فتنه‌گرها به صورت علنی به میدان آمده و ماه‌ها کشور را به آشوب کشیدند و به مقدسات توهین کردند، ملت حزب الله ایران برای دفاع از حریم انقلاب و رهبری به میدان آمده و بصیرت خود را نشان دادند.

وی خاطرنشان کرد: ۹ دی به عنوان روز بصیرت و حماسه باید همیشه در تاریخ بماند و برای نسل‌های بعدی منتقل شود، اگر مردم از تاریخ عبرت نگیرند و امام جامعه را تنها بگذارند، دشمن به درون نظام نفوذ می کند و چه بسا فتنه های دیگری حادث خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با تأکید بر این‌که توطئه و فتنه های دشمن تمامی ندارد، تصریح کرد: نباید از نقشه‌های شوم دشمن غافل بود، چراکه استکبار هر روز نقشه‌های جدیدی را برای براندازی انقلاب طرح ریزی می کند، متأسفانه در حوادث سال 88 عده‌ای در داخل دانسته یا نادانسته به تحقق اهداف دشمنان کمک کردند.

امام جمعه ارومیه با تأکید بر هوشیاری و بصیرت مردم و مسؤولان افزود: فتنه 88 و سران آن خط قرمز جمهوری اسلامی است و خود یوم الله 9 دی نیز روز تجدید عهد مردم با رهبر معظم انقلاب و نظام اسلامی است همچنان که در این روز بر ماه‌ها تفرقه‌افکنی دشمنان پایان داده و پشت سر نظام و انقلاب ایستادند.

وی حضور آحاد جامعه و مسؤولان در ویژ برنامه های 9 دی را مورد تأکید قرار داد و گفت: این حضور نشانه پایبندی به اصل انقلاب و به معنی استمرار مبارزه با توطئه‌های شیطان بزرگ آمریکاست. یوم‌الله 9 دی به‌هیچ‌وجه نباید دچار غبار فراموشی شود و مطالبه رهبر معظم انقلاب نیز همین است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه با اشاره به سفر سرزده و بدون اطلاع قبلی رییس جمهور آمریکا به کشور عراق اظهار داشت: حضور خودسرانه ترامپ در عراق بدون اجازه سران این کشور بوده و نقض آشکار حاکمیت عراق محسوب می شود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان این‌که این اقدام نشانه نقض قوانین بین‌المللی و گستاخی سران آمریکا نسبت به نقض حاکمیت کشورهای خاورمیانه است، افزود: عدم استقبال و دیدار مقامات عراقی با ترامپ پیام مهمی به جهان مخابره کرد که آن عدم مقبولیت آمریکا نزذ کشورهای منطقه است./935/پ203/ب1

ارسال نظرات