۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۵۹۰۸۵۰

سومالی پایتخت جدید گروهک های تروریستی داعش و القاعده

سومالی پایتخت جدید گروهک های تروریستی داعش و القاعده
پس از شکست سنگین داعش در عراق و سوریه، این گروهک تروریستی به سومالی نقل مکان کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، دیده‌بان فتواهای تکفیری و نظریات افراطی وابسته به دارالافتای مصر در گزارشی جدید از درگیری شدید میان القاعده و داعش و تهدید گروه الشباب السومالی وابسته به القاعده برای نابودی داعش خبرداد.

جنبش الشباب با توصیف داعش به «سرطان» و «بیماری کشنده» در اعتراض به رفتارهای این گروهک تهدید کرد که هر فرد و شخص وابسته به داعش را تحت پیگرد قرار داده و تروریست‌های داعشی را به قتل خواهد رساند.

در بیانیه جنبش الشباب آمده است: گروهی که خود را داعش سومالی می‌نامد، مشکلات و تشویش خاطر فراوانی را برای سایر مجاهدان به وجود آورده است. اعضای داعش برای رضای خدا جهاد نمی‌کنند بلکه هدفشان تقسیم مسلمانان و بازداشتن آنان از نبرد با کفار است.

دارالافتا با اشاره به شکست‌های سنگین داعش در عراق و سوریه و مهاجرت اعضای این گروهک تروریستی به سومالی خاطر نشان کرد: عضوگیری داعش در سومالی افزایش یافته و تروریست‌های داعشی چندین عملیات تروریستی را در این کشور اجرا کرده‌اند.

دیده بان فتواهای تکفیری در بخش دیگری از گزارش خود به الگوبرداری داعش از جنبش الشباب در ترساندن شرکت‌های تجاری و جذب سرمایه از آنان اشاره و تصریح کرد: در سایه خسارت سنگین داعش، از دست دادن مناطق تحت سیطره و نابودی هیمنه‌اش اما القاعده همچنان خود را به عنوان تنها سازمان معتدل و غیر متوحش معرّفی می‌کند و از این رهگذر توانسته جایگاه اجتماعی بیشتری را کسب کند.

دارالافتا افزود: القاعده از ضعف داعش بهترین استفاده را برده و با ایجاد اتحاد میان چندین گروهک تروریستی در شمال آفریقا گروه تروریستی جدیدی را با نام «جمعیت یاری اسلام و مسلمین» به سرکردگی ایاد حاج غالی از حامیان الظواهری راه اندازی کرده است.

دارالافتا در پایان بر ضرورت مبارزه با تروریسم و تکفیر، خشکاندن منابع حمایتی و نیز آگاهی بخشی به مسلمانان با هدف تمایزگذاری میان اسلام اصیل و اسلام تکفیری تاکید کرد./981/ب901/ف

ارسال نظرات