۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۵۹۰۸۰۲
امام جمعه نجف:

خروج آمریکا از سوریه نشان دهنده پیروزی اراده مردم است

خروج آمریکا از سوریه نشان دهنده پیروزی اراده مردم است
امام جمعه نجف اشرف گفت: تصمیم آمریکا برای خروج از سوریه نشان دهنده شکست سیاست سلطه گری و پیروزی اراده مردم است.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمه کبری برگزار شد، با اشاره به تصمیم دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا برای خروج نیروهای نظامی خود از سوریه گفت: این تصمیم آمریکا پس از 5 سال نشان دهنده شکست سیاست سلطه گری این کشور و پیروزی اراده مردم است.

وی از تلاش جوانان عراقی برای دفاع از حرم حضرت زینب (سلام الله علیها) در دوران تجاوز جریان های تروریستی و تکفیری تقدیر و تشکر کرد.

امام جمعه نجف اشرف با اشاره به استمرار تجاوز سعودی ها علیه یمن باوجود اعلام آتش بس بیان داشت: بیش از 15 میلیون تن از مردم یمن با مشکلات و بحران های مختلف غذایی و درمانی دست و پنجه نرم می کنند.

وی با بیان اینکه مردم در انتظار تکمیل کابینه دولت عراق طی هفته های آینده هستند، افزود: مشکل کنونی عراق چنددستگی و اختلافات جریان های سیاسی است و حکومت عراق مشکل خاصی ندارد. مرجعیت عالی عراق خواستار حل این چنددستگی هاست.

حجت الاسلام قبانچی بر عدم همکاری دولت عراق با آمریکا در تحریم ایران تاکید کرد.

وی خواستار التزام جوانان به ارزش های اسلامی در مقابل فساد و خروج از ارزش های دینی و اخلاقی شد و اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش باید از ارزش های دانشجویان و دانشگاه ها حمایت و به مسؤولیت های خود عمل کنند. دانشجویان نیز باید تا آنجا که می توانند به اصلاح نفس بپردازند.

امام جمعه نجف میلاد حضرت مسیح (علیه السلام) و سال جدید میلادی را تبریک گفت و بیان داشت: احترام ما به انبیا، احترام به برنامه های آنان در جهت ساخت انسان و جامعه ای صالح است.

وی ضمن اعلام تاسف از اقدامات کشورهای غربی در جهت تبدیل اعیاد به فرصتی جهت انجام امور لهو و لعب گفت: اعیاد در اسلام فرصتی برای تکامل انسان است بنابراین فرصتی برای لهو و لعب نیست./994/ب901/ف

ارسال نظرات