۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۵۹۰۸۰۴
مدیر مدرسه علمیه امام صادق محمود آباد:

سبک زندگی غربی خطری جدی برای رشد معنوی خانواده است

سبک زندگی غربی خطری جدی برای رشد معنوی خانواده است
مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) محمود آباد، سبک زندگی غربی را خطری جدی برای رشد و تعالی معنوی خانواده در جامعه اسلامی دانست.
حجت الاسلام رضا عباس زاده گنجی، مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) محمود آباد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، خانواده را رکن اصلی یک جامعه دانست و با بیان این که رشد و تعالی جامعه با وجود خانواده تحقق پیدا می‌کند، گفت: خانواده نخستین سنگ بنای جامعه و یکی از قدیمی‌ترین نهاد‌های اجتماعی است.

وی از خانواده به عنوان نخستین نهاد اجتماعی در جامعه یاد کرد و با بیان این که هیچ جامعه‌ای بدون نقش آفرینی خانواده رشد و تعالی پیدا نخواهد کرد، افزود: دین مبین اسلام بر تشکیل و حمایت از خانواده تأکید بسیار دارد و آن را عامل پیشرفت جامعه می‌داند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دین مبین اسلام خانواده را محل شکل گیری و رشد ارزش‌های اخلاقی می‌داند، بیان داشت: اصول اخلاقی خانواده همسو با نظام معرفتی و گزاره‌های دینی بوده و ضامن اجرا و تحقق اهداف شریعت است.

حجت الاسلام عباس زاده گنجی از خانواده به عنوان کانون عواطف و تربیت دینی یاد کرد و با بیان این که نهادینه شدن ارزش‌ها و رشد اخلاقی در جامعه در بستر خانواده شکل می‌گیرد، خاطرنشان کرد: به همین دلیل اسلام بر تحکیم بنیان خانواده با بهره گیری از معارف دینی و سیره اهل بیت (ع) تأکید می‌کند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) محمود آباد با بیان این که بهره مندی از سیره اهل بیت (ع) در استحکام بنیان خانواده نقش بسیار محوری ایفا خواهد کرد، بیان داشت: با نهادینه سازی این معارف دینی می‌توان محیط خانواده را از معضلات و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی امن کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اهل بیت (ع) مسیر صحیح زندگی را به امت خود نشان دادند، خاطرنشان کرد: متأسفانه جامعه اسلامی امروز علیرغم مشخص بودن مسیر حرکت، راه نادرستی را در پیش گرفته است.

حجت الاسلام عباس زاده گنجی با بیان این که تنها راه سعادت و تعالی بشر بهره مندی از معارف دین و اهل بیت (ع) است، بیان داشت: فاصله گرفتن از سیره اهل بیت (ع) انسان را در سراشیبی سقوط و تباهی قرار خواهد داد.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) محمود آباد با اشاره به این که دشمن امروزه توان خود را در جهت فروپاشی نظام خانواده در جامعه اسلامی متمرکز کرده است، خاطرنشان کرد: در همین راستا با تبلیغ و گسترش ضد ارزش‌ها تلاش می‌کند محیط امن خانواده را در جامعه دینی به یک فضایی برای رشد آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی تبدیل کند./950/ت602/ب1
ایمانی
ارسال نظرات