۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۵۹۰۲۸۵
حجت‌الاسلام میرمعینی:

ولایت محوری اساس درک حقیقت ایمان است

ولایت محوری اساس درک حقیقت ایمان است
سخنران آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها با بیان این‌که اگر میزان و شاخص حب و بغض الهی نباشد، انسان‌ حقیقت ایمان را درک نخواهد کرد، گفت: دوری از حدود ایمان سرنوشتی ضلالت بار برای انسان‌ها به دنبال خواهد داشت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید رضا میرمعینی امشب در محفل سخنرانی که در شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها برگزار شد با تصریح بر این‌که در جامعه امروزی بسیاری از افراد نفوذی هستند و امکان شناخت آن‌ها و همچنین معرفی آن‌ها از سوی امام معصوم وجود ندارد، اظهار داشت: بر اساس آموزه‌های دین مبین اسلام حجت خدا از ظاهر و باطن و گذشته و حال و آینده و سرنوشت تمام انسان‌ها خبر دارد و تمام هستی تحت سلطه حضرات معصومین است.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها با اشاره به اهمیت اجتهاد و تدبر عمیق در نصوص ثقلین در عصر غیبت، عنوان داشت: روایات نصوص شریف ثقلین الگوی مواجهه با چنین افرادی را به ما می‌آموزند و می‌توان از روش‌هایی که در لسان روایات وارد شده است، جریان نفوذی به بدنه جوامع ایمانی را شناخت.

حجت‌الاسلام میرمعینی در ادامه به تبیین الگوی زندگی ایمانی در عصر غیبت پرداخت و ابراز داشت: زندگی انسان‌ها در نظر اعتقادی، رفتاری و کلامی در جامعه دینی باید به‌گونه‌ای باشد که زمینه رضایت امام عصر بوده و تعالی مؤمن را تضمین کند.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها دوستی با دوستان اهل‌بیت و دشمنی با دشمنان اهل‌بیت را میزان و شاخص سبک زندگی مهدوی دانست و گفت: الگوی مواجهه مؤمن با دوستان و دشمنان اهل‌بیت حدود کنش‌های فردی و اجتماعی او را شکل می‌دهد.

وی ادامه داد: اگر میزان و شاخص حب و بغض الهی نباشد، انسان‌ها نمی‌توانند طعم واقعی ایمان را بچشند و سرنوشتی ضلالت بار برای انسان‌ها به وجود خواهد آمد.

حجت‌الاسلام میرمعینی با بیان این‌که دوستی‌های دنیوی با میزان اموال، دنیا، شهوات، ثروت و ریاست در قیامت تفکیک خواهد شد و این‌گونه افراد در جهنم همدیگر را لعن خواهند کرد، گفت: باید توجه داشت که نبی گرامی اسلام ملاک و معیار و تشخیص حب و بغض الهی و دوستی  و دشمنی را با شاخص امام علی علیه‌السلام تبیین فرموده است.

وی افزود: امام علی علیه‌السلام حقیقت شاخص و میزان معرفت و حب و بغض الهی است؛ بر این مدار هر که امام علی علیه‌السلام را دوست بدارد خدا را دوست داشته و هر کسی امام را دشمن بدارد خدا را دشمن داشته؛ بنابراین در مواجهات اجتماعی خود باید با کسانی دوست باشیم که امام علی علیه‌السلام را دوست دارند و با کسانی دشمن باشیم که امام را دوست ندارند./۸۳۷/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات