۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۵۹۰۲۸۴

استقبال الازهر از طرح «بازنگری در تعریف اسلام هراسی»

استقبال الازهر از طرح «بازنگری در تعریف اسلام هراسی»
الازهر مصر از طرح بازنگری در تعریف اسلام هراسی که از سوی اعضای پارلمان انگلستان مطرح شد، استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، دیده‌بان اسلام هراسی الازهر مصر از درخواست 50 عضو پارلمان انگلستان برای بازنگری در تعریف «اسلام هراسی» با هدف توصیف اقدامات علیه مسلمانان به رفتارهای تبعیض نژادی استقبال کرد.

الازهر تاکید کرد که تبعیض علیه مسلمانان در انگلستان نتیجه نبود تعریفی آشکار و مشخص از اسلام‌هراسی و مقابله نکردن با این پدیده است.

دیده‌بان اسلام هراسی افزود: طرح اعضای پارلمان انگلیس پس از آن صورت گرفت که بنابر تصریحات مقامات رسمی، میزان خشونت، نفرت دینی و تبعیض نژادی علیه مسلمانان به طرز چشمگیری افزایش یافته است.

الازهر با اشاره به اسلام هراسی حقیقی در کشورهای اروپایی و ضرورت بازنگری در این مفهوم به عنوان یکی از اشکال تبعیض خاطر نشان کرد: اسلام هراسی در سال‌های اخیر سبب از دست رفتن فرصت‌های شغلی برای مسلمانان غرب نشین ، توصیف مساجد به مکان تجمع افراط گرایان و محرومیت دانشجویان مسلمان از تحصیل در دانشگاه‌های اروپایی شده است.

این مرکز دینی تصریح کرد: پس از شش ماه بحث میان احزاب و گروه‌های مختلف مرتبط با احزاب اسلام گرا، اسلام هراسی به عنوان شکلی از تبعیض نژادی که هدف از آن تخریب هویت اسلامی است، به رسمیت شناخته شد.

دیده بان اسلام هراسی در پایان اظهار داشت: اسلام هراسی تاثیر منفی را بر فرصت‌های زندگی مسلمانان انگلستان در تمامی ابعاد مانند آموزش، عدالت قضایی، ارائه خدمات پزشکی، سکونت و کاریابی گذاشته است از این رو باید این پدیده در غرب از بین برود./981/ب901/ف

ارسال نظرات