۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۵۸۵۹۸۳
قائم مقام صدا و سیما:

رسانه داری بدون تکنولوژی نوین اشتباه است

قائم مقام صدا و سیما گفت: امروزه اگر بخواهیم بدون تکنولوژی نوین رسانه داری کنیم تصور اشتباهی است.
جت الاسلام سیدرمضان موسوی مقدم قائم مقام صدا و سیما

به گزارش خبرگزاری رسا، افتتاحیه پانزدهمین اجلاس فناوری رسانه در مرکز همایش های صدا و سیما با حضور تعدادی از اساتید داخلی و خارجی حوزه  فناوری و رسانه برگزار شد.

حجت الاسلام رمضانعلی موسوی مقدم قائم مقام صدا و سیما در سخنانی در این  مراسم گفت: در مقایسه با دیگر دستگاه‌هایی که در داخل کشور وجود دارد، سازمان صداوسیما امروز پیشرو است، به دلیل سیاست‌هایی که اتخاذ کرده و یکی از آنها توسعه دانش فنی در تمامی حوزه‌ها بوده است. تمامی نیازهای این سازمان در حوزه رسانه باید تامین شود و از بخش خصوصی حداکثر استفاده را داشته باشد.

قائم مقام صداوسیما بیان کرد: در حال حاضر میانگین سنی افرادی که در حوزه فنی صدا و سیما کار می‌کنند، بسیار جوان است و و این بزرگ ترین مزیتی است که توانستند از خلاقیت شان استفاده کنند، من در کنار آنها پیر هستم.

وی توضیح داد: باور اینکه می توانیم مشکلات خود را حل کنیم یکی از مواردی است که در موفقیت بسیار مؤثر است. زمانی عبور از آنالوگ به دیجیتال بسیار مشکل بود، اما امروز اینطور نیست و سیگنال رسانی ایمن در داخل کشور برقرار شده است، همچنین تبدیل فرمت‌ها به فرمت‌های جدید و همگام کردن با سرعت بالای رسانه کار بسیار مهمی بود که در صدا و سیما انجام شد.

قائم مقام صدا و سیما گفت: اگر بخواهیم در موضوع علم پیشرفت کنیم، باید از راه  رسانه وارد شویم، اتخاذ سیاست‌های راهبردی و اصرار و تاکید بر انجام آن و باور به اینکه می‌توانیم آن را انجام دهیم ما را در این بخش کمک می‌کند و امروزه به جایگاهی رسیدیم که نمونه بارز آن را امروز در نمایشگاه صنعت رسانه شاهد هستیم.

وی گفت: باید توجه کنیم که فناوری و تکنولوژی جزو لاینفک تولید است. اگر بگوییم که یکی از پایه‌های اصلی تولید، فناوری و تکنولوژی جدید است به مبالغه نگفتیم، خیلی از جاها تکنولوژی فناوری به مهندسی پیام برتری دارد. بنابراین امروزه اگر بخواهیم بدون تکنولوژی نوین رسانه داری کنیم تصور اشتباهی است .

موسوی مقدم در آخر با بیان اینکه برخی اوقات برایمان مشکلاتی بوجود می‌آوردند که نتوانیم کار خود را به خوبی انجام دهیم ، گفت: زمانی نمی‌گذارند به داده‌هایی دسترسی داشته باشیم. این مهر ننگی است بر پیشانی استکبار جهانی آنهم در قرن ۲۱ که با نگاهی فزون طلبی قصد دارند عرصه‌های علمی را با عرصه‌های سیاسی تلفیق کنند./۸۰۴//۱۰۲/خ

ارسال نظرات