۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۴
کد خبر: ۵۸۴۹۶۰
مدیر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی:

نماز جمعه حلقه وصل جامعه با ولایت است

مدیر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی گفت: نماز جمعه قرارگاه اصلی در چهار حوزه ایمان، بصیرت، تقوا و اخلاق بوده و ارتباط ما را با مرکز ولایت مهیا می‌کند.
حجت الاسلام آزموده حجت الاسلام آزموده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مدیر جدید شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی، امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیر این شورا، با اشاره به اهمیت هدایت معنوی در جامعه اسلامی، اظهار کرد: درست است که در آموزه‌های اسلامی هم امراء و هم ائمه داریم، اما در این قضیه خداوند نوک پیکان را به سمت هدایت‌های معنوی برده است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت نماز جمعه، اظهار کرد: باید تمام خادمان نظام بدانند که جایگاه نماز جمعه و شخص امام جمعه بسیار باارزش است.

حجت‌الاسلام آزموده اضافه کرد: در حدیثی که از امام باقر (ع) و نبی مکرم اسلام نقل شده تأکید می‌شود که اگر کسی سه هفته بدون عذر در نماز جمعه شرکت نکند باید در ایمان خود تردید کند، زیرا در چنین صورتی ارتباط ما با مرکز ولایت و انس و الفت و قرارگاه فرهنگی قطع می‌شود.

مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد با بیان اینکه نماز جمعه قرارگاه اصلی در چهار حوزه ایمان، بصیرت، تقوا و اخلاق است، افزود: باید امام جمعه و مأمومین در این چهار حوزه ورود جدی کنند.

وی اضافه کرد: نماز جمعه قرارگاه ایمان، امنیت روانی جامعه، امنیت سیاسی، اجتماعی، امنیت انتخاباتی و ... بوده و همه این موارد در پرتو نماز جمعه صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام آزموده ادامه داد: در وهله بعد نماز جمعه قرارگاه تقوا است؛ یعنی نباید تنها به امنیت اکتفا کنیم بلکه ضروری است مردم را به درجه والایی از تقوا برسانیم.

وی گفت: همچنین نماز جمعه قرارگاه بصیرت بوده و این مهم به‌ویژه در شرایطی که تهاجم همه‌جانبه دشمن را شاهد هستیم بسیار اهمیت دارد.

حجت‌الاسلام آزموده تصریح کرد: همچنین باید با استفاده از قرارگاه نماز جمعه درزمینهٔ اخلاق کار بایسته و شایسته را انجام دهیم.

گفتنی است، در این مراسم با تقدیر از خدمات و زحمات حجت‌الاسلام حسین عابدینی در سمت مدیریت نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده به‌عنوان مدیر جدید این شورا در استان معارفه شد./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات