۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۵۷۹۵۶۲
حجت الاسلام والمسلمین مومنی:

نور ولایت در دل اهل حرص و شهوت خاموش می شود

کارشناس دینی گفت: مردم وقتی از دین، ولایت و نور اهل بیت فاصله بگیرند و حرص مال و قدرت و شهوت بر آنها غلبه کند، جنایت برایشان عادی می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین مومنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی کارشناس دینی در مراسم سوگواره بصیرت عاشورایی و تجمع بزرگ رهروان زینبی که عصر امروز در آستان مقدس حضرت امامزاده حسن(ع) برگزار شد، گفت: واقعه کربلا از سه جهت باید مورد دقت قرار بگیرد.

وی افزود: واقعه عاشورا یک اتفاق تاریخی الهی است؛ بعد از واقعه عاشورا جنایت‌هایی صورت گرفته است که به دلیل سنگینی و حرمت آن شاید کمتر درباره آنها ذکر روضه و مصیبت شده است.

کارشناس دینی بیان داشت: علل و عوامل مختلفی سبب می‌شود که یک مسلمان حاضر شود امام زمان خود را به قتل برساند و حتی در گودی قتلگاه به لباس‌های تن امام، انگشتر و شالی که به کمر بسته بود رحم نکند و به واسطه قطعه قطعه کردن اعضای مبارک بدن امام، آنها را به غارت ببرد.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی ابراز داشت: در کتب معتبر روایت شده یزیدیان بعد از کشتن امام حسین(ع)، یارانش و غارت متعلقات آنها به سراغ زن و بچه های‌شان رفتند و به بدترین شکل طلا و متعلقات آنها را نیز به غارت بردند؛ پس از آن، سرِ همه شهدا را بریدند و خیمه‌ها را آتش زدند.

وی در پایان با طرح این سوال که چرا جامعه به جایی می‌رسد که با امام و اهل بیت او چنین رفتار می‌کند، خاطرنشان کرد: مردم وقتی از دین، ولایت و نور اهل بیت فاصله بگیرند و حرص مال و قدرت و شهوت بر آنها غلبه کند، تمام این جنایت‌ها و مصیبت‌ها عادی می‌شود./۹۶۹/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات