۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۵۷۴۹۰۷
نماینده مجلس:

مسؤولان به مطالبات اقتصادی مردم توجه کنند

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطالبات مردم در حوزه اقتصادی و اعتراض آنها نسبت به مشکلات به وجود آمده در این بخش، گفت: باید به حرف و درد و دل معترضین به مسائل اقتصادی کشور گوش داد.
یوسفیان ملا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، عزت‌الله یوسفیان ملا، نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی امروز در نشستی با خبرنگاران با بیان این که 11 میلیارد و 300 میلیون دلار ارز چهار هزار و 200 تومانی به بانک‌ها داده شد، گفت: 42 میلیارد دلار به 18 بانک دولتی و خصوصی جهت تامین ارز مسافرتی، دانشجویی وارد کننده، دانشجویی و مابقی مصارف داده شد.

وی با اشاره به این که بخشی از ارز با چمدان در خارج از بانک فروخته شد، اظهار داشت: در برخی از بانک‌ها به دلیل گردش مالی مشتری به وی زنگ زده می‌شد و برایش ارز دولتی کنار می‌گذاشتند، به جرأت می‌توان گفت دلار تاراج شد.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که به سراغ بانک‌ها که رفتیم تا به امروز یک دلار هم حساب پس ندادند، افزود: از بانک‌ها درخواست کردیم تا به صورت شفاف میزان ارزی که به مشتریان داده شد را به ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گزارش دهند که تا به امروز گزارش یک دلار هم ارائه نشد.

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با اشاره به این که از رییس سابق بانک مرکزی خواسته شد تا پیگیر 42 میلیارد دلار شود، تصریح کرد: وی رفت و ایستاد اما همان بانکداران از وی شکایت و او را منفصل کردند.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به مسائل به وجود آمده در شب ثبت سفارش خودروهای خارجی عنوان کرد: یک خانم و آقایی که در کار خودرو نیستند با داشتن روابط، حدود 731 ثبت سفارش انجام دادند.

یوسفیان ملا با بیان این که ثبت سفارش‌ها مربوط به ماشین‌هایی بود که در داخل کشور نمایندگی دارند، گفت: صبح روز بعد از ثبت سفارش، نمایندگی‌های ماشین در داخل کشور به این دو نفر زنگ زدند و با دادن سود ده میلیونی در ازای هر ثبت سفارش به آنها نیاز خود را برطرف کردند که این موضوع در حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح شد.

وی با اشاره به این که برای ورود به وزارتخانه اقتصاد باید مراحل امنیتی بسیاری را رد کرد، یادآور شد: چطور دو نفر به این راحتی می‌توانند 731 ثبت سفارش انجام دهند! آنها به چه اشخاصی وصل هستند؟

عضو ستاد مبارزه با مفاصد اقتصادی ادامه داد: بیش از 11 میلیارد دلار ارز چهار هزار و 200 تومانی داده شد تا کالا وارد شود اما تنها دو میلیارد دلار گزارش شد، باید مشخص شود که تکلیف نه میلیارد دلار دیگر چه شده است.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که باید مشخص شود که نه میلیارد دلار به کجا رفته است، تصریح کرد: نباید گفت که مقصر راهپیمایی‌های خیابانی آمریکا است و آمریکا و عربستان غلط کنند که به این میزان، قدرت بسیج کردن مردم ایران را داشته باشند، هیچگاه این توان را ندارند.

یوسفیان ملا تاکید کرد: اعتراضات اخیر مردم به مسائل اقتصادی را باید حرکتی عمومی و مردمی دانست و نباید منکر شد، باید به حرف و درد و دل معترضین به مسائل اقتصادی کشور گوش داد.

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با بیان این که باید نگران ستون پنجم دشمن در کشور باشیم، افزود: با اتفاقات اخیر در کشور ثابت شد که ترامپ نیاز به لشگرکشی ندارد و ستون پنجم در کشور را باید نگران بود.

یوسفیان ملا در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که380 هزار سکه از سوی پنجاه نفر خریداری شد، گفت: کسی که مسؤول عرضه سکه است خود می‌داند سکه باید به کدام مسیر برود و همین طور کسی که مسؤول عرضه دلار است بهتر از هرکسی می‌داند که ارز باید به کدام مسیر و دست چه کسی برسد./۹۵۰/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات