۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۵۷۴۰۴۸
کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با رسا:

مشکلات کشور با مذاکره و داشتن روحیه سازش حل نمی‌شود

نائب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه مشکلات با مذاکره و روحیه سازش حل نمی‌شود، گفت: لازمه توسعه و پیشرفت کشور داشتن روحیه انقلابی و جهادی است.
کوچکی نژاد

جبار کوچکی‌نژاد نائب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره این که آیا حل مشکلات کشور با دیدار مقامات ایرانی و آمریکایی حل می‌شود؟ پاسخ داد: ارتباط با دنیا و سایر کشورها از مباحث مهم نظام ما به شمار می‌رود و نظام جمهوری اسلامی ایران جز رژیم غاصب اسرائیل با همه کشورهای دنیا یک ارتباط متقابل دارد.

وی افزود: یکی از آن کشورها که از اول پیروزی انقلاب اسلامی و قبل از آن حتی در زمان 28 مرداد در امور ایران دخالت می‌کرد آمریکا بود؛ این مسلم است که هر کشوری در امور کشور دیگر دخالت کند آن کشور می‌تواند در برابر دخالت‌های طرف مقابل عکس العمل نشان دهد.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خصومت و دخالت آمریکا برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران دو چندان شد، ابراز کرد: امام راحل و رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند تا زمانی که آمریکا از روش غیر قانونی خود که سقوط نظام جمهوری اسلامی ایران است دست برندارد هیچ ارتباط درستی نمی‌توان برای رابطه با آمریکا تعریف کرد؛ اما در دولت یازدهم آقای روحانی تصور می‌کرد می‌تواند دیوار بی اعتمادی را خراب کرده و با آمریکا رابطه خوبی برقرار کند. علی رغم نگرانی‌هایی که در طول چهل سال و قبل از آن ما از رفتار آمریکایی‌ها داشتیم ظاهر این اقدام چیز خوبی بود و نظام هم اصرار فراوان تیم دولت آقای روحانی را پذیرفت.

نائب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: تیم مستقر در دولت یازدهم مصرر بودند که می‌توانند این دیوار بی اعتمادی را از بین ببرند و با آمریکا ارتباط متقابلی برقرار کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب از همان روز اول تاکید داشتند که آمریکا قابل اعتماد نیست و اگر شما برای مذاکره می‌روید کارها را با تکیه بر قدرت ملت ایران و عدم اعتماد به آمریکا پیش ببرید که متاسفانه این کار انجام نشد و آمریکایی‌ها مذاکرات را همان طور که می‌خواستند پیش بردند و شنیدیم که رییس جمهور آمریکا گفت ما یک گلوله شلیک نکردیم ولی انرژی هسته‌ای ایران را از کار انداختیم؛ بنابراین برنده این میدان آنها شدند و کشور چهارسال معطل برجام ماند.

وی افزود: در دولت دوازدهم هم ترامپ صراحتا اعلام کرد که ما برجام را قبول نداریم و و باید لغو شود که حاصل اعتماد و برقراری ارتباط با آمریکا بود.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه دنیای غرب با همه ژست‌های متمدن و آزادی که دارد خود وابسته به آمریکا است، عنوان کرد: بعد از خروج آمریکا از برجام قرار شد اروپاییان بسته حمایتی به ما تقدیم کنند اما همچنان در آن بسته حمایتی گیر کردند بنابراین با توجه به اینکه ما خواستار تعامل با کشورهای دنیا هستیم نباید از اقتدار نظام جمهوری اسلامی غفلت کنیم و از مسیر توسعه و بازسازی اقتصادی کشور باز بمانیم.

نائب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان با بیان اینکه ایران در طول این چهل سال بارها از سوی آمریکایی‌ها و دنیای غرب مورد تحریم قرار گرفت اما با مقاومت و ایستادگی همچنان مسیر توسعه را پیمود، خاطرنشان کرد: تنها راه نجات از مشکلات تقویت روحیه انقلابی است ما باید با تلاشی انقلابی کشور را در مسیر رشد و بالندگی سوق دهیم اما متاسفانه این روحیه در دولت آقای روحانی بسیار ضعیف است گاهی اوقات نیز روحیه انقلابی را به تمسخر می‌گیرند، بنده معتقدم روحیه سازش ما را جایی نمی‌برد و نه تنها مشکلی از مشکلات ما را حل که نمی‌کند بلکه مشکلات را دو چندان هم می‌کند./813/ت۳۰۲/ق

 

ارسال نظرات