۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۴
کد خبر: ۵۷۳۷۸۵
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

فقر اجتماعی با ارائه آمار و گزارش علاج نمی‌شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه فقر اجتماعی با گزارشات علاج نمی‌شود، گفت: فقر علل و عوامل و مبارزه با آن نیز اسبابی دارد و باید هر کاری به بخش مربوط خود واگذار شود.
عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند ظهر امروز در جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان اظهار داشت: فقر و تنگدستی از بلاهایی است که جوامع بشری را دچار سردرگمی می‌کند.

وی گفت: بسیاری از افراد نیز هستند که با اراده فقر را حذف می‌کنند و با عزت‌نفس و قناعت آن را بروز نمی‌دهند اما بدتر از آن مرض بدنی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: انواع و اقسام بیماری واگیر و غیر واگیر هستند که انسان را زمین‌گیر می‌کند اما بدتر از آن مرض فرهنگی است که انسان را دچار مشکل می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: فقرها نیز دو نوع است؛ گاهی فقر شخصی و گاهی دیگر هم فقر اجتماعی است که جامعه را دچار فقر می‌کند و این دو نوع فقر با هم متفاوت است.

وی ادامه داد: گاهی یک شخص به دلیل گمراهی به بیراهه می‌رود و گاهی هم یک جامعه در معرض بیراهه قرار می‌گیرد اما آنچه بیشتر مورد توجه قرار دارد این است که فقر و یا بیماری بدنی و بیماری فرهنگی فراگیر شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: گزارشات دستگاه‌های اجرایی در این چنین جلساتی خوب است اما آنچه باید به آن توجه شود مواجهه با مورد است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه فقر اجتماعی با گزارشات علاج نمی‌شود،‌ اظهار کرد: فقر یک علل و عواملی و مبارزه با فقر نیز اسباب و مسبباتی دارد و باید هر کاری به بخش مربوط خود واگذار شود.

وی افزود: انواع و اقسام سوءاستفاده‌ها، انحرافات، عقیده‌های فاسد و فتنه‌ها نه‌تنها به مسأله اجتماعی در استان و کشور بلکه به یک موضوع خطرناک در سطح جهان تبدیل شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه ضمن تبریک روز خبرنگار، گفت: نقش خبرنگاران در مسائل اجتماعی و فرهنگی بسیار مهم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی افزود: خبرنگاران با کمال تعهد توجه داشته باشند که لوازم و بازتاب اخبار مسؤولیت آفرین است و باید بداند یک خبر برای مردم امنیت و آرامش می‌دهد یا مردم را دچار هراس و التهاب می‌کند.

وی عنوان کرد: خبرنگار نسبت به اخباری که می‌دهد مسؤولیت اجتماعی دارد و باید خبرهای آن‌ها برای جامعه مفید باشد./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات