۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۵۷۳۶۶۸
سخنان صریح مدیر کانون خورشید؛

اشرافی‌گری آقازاده‌ها علیه اعتماد و اقتصاد ملی

حجت الاسلام مشکوری تبرج و خودآرایی آقازاده ها آن‌هم در شرایطی که برخی از اقشار جامعه برای تهیه آب شرب خود با مشکل مواجه هستند را سبب بی اعتمادی مردم نسبت به بدنه نظام دانست.
حجت الاسلام محمدحسین مشکوری 
حجت الاسلام محمدحسین مشکوری

حجت‌الاسلام محمدحسین مشکوری، مدیر کانون خورشید در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، یکی از جنبه‌های حکومتی که در سیره نبوی و علوی به چشم می‌خورد را حوزه اقتصاد دانست و گفت: جامعه اسلامی و انسانی باید قدرت داشته باشد تا امرارمعاش کرده و تعالی و پیشرفت دنیوی را برای خود فراهم کند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: همه پیشوایان معصوم(ع) به‌ویژه امیرمؤمنان(ع) در زمان حکومتشان بر مسأله اقتصاد تأکید ویژه‌ای داشته‌اند و همواره مراقب بوده‌اند تا اقتصاد صحیح و سالم باقی بماند و دچار فساد نشود، زیرا اقتصاد رگ حیاتی جامعه به‌حساب می‌آید.

اگر امنیت اقتصادی وجود نداشته باشد مملکت منتج به معارف دینی نخواهد شد

حجت‌الاسلام مشکوری با تأکید بر ایجاد امنیت روانی در مباحث اقتصادی کشور اظهار داشت: اگر امنیت برای سرمایه‌گذاری، کسب‌وکار، اشتغال وجود نداشته باشد، مملکت به‌هیچ‌وجه منتج به معارف دینی نخواهد شد، زیرا در روایت آمده است که «من لا معاش له لا معاد له».

مدیر کانون خورشید با اشاره به این که همه افراد جامعه باید جانب انصاف و عدالت را رعایت کنند، بیان کرد: امروز با توجه به مشکلات عدیده‌ای که اقتصاد کشور دارد، اگر اصناف و بازاریان نمی‌خواهند جنبه دین‌داری را رعایت کنند، لااقل جنبه انصاف، انسانیت و وجدان را در نظر بگیرند؛ همه ما مشاهده می‌کنیم که عده‌ای از افراد که بضاعت مالی کمی دارند، در این وضعیت متلاطم بازار در حال از بین رفتن هستند و اوضاع زندگی‌شان بسیار نابسامان است، بنابراین ما نباید به خاطر چند درصد سود بیشتر کاری کنیم که هم‌وطنان و هم نوعانمان دچار مشکلات بیشتر شوند.

وی با بیان این که جامعه امروزی نیازمند ملاحظات وجدانی و انسانی است، ابراز کرد: بر این اساس همه افراد اعم از واردکننده، صادرکننده، تولیدکننده و غیره باید از احتکار، کم‌فروشی و همه اموری که به‌نوعی معاش مردم را با خطر مواجه می‌کنند، اجتناب کنند.

حجت‌الاسلام مشکوری تصریح کرد: دولت وظیفه دارد از قیمت‌های سرسام‌آور دلار و ارز و سایر کالاها که یک عده سودجو در بازار امروز به راه انداخته‌اند، جلوگیری کند تا جامعه بیش از این لطمه نخورد؛ اگر نتوانیم اوضاع اقتصادی جامعه را مدیریت کنیم، لطمه‌های بزرگی خواهیم خورد و افزون بر این زحماتی که برای انقلاب کشیده شده و همچنین خون شهدای بزرگوار نیز پایمال خواهد شد.

نظارت دولت بر اقتصاد کشور احساس نمی شود

مدیر کانون خورشید بر ضرورت نظارت هرچه بیشتر مسؤولان بر وضعیت اقتصاد در کشور تأکید و عنوان کرد: نظارت مسؤولان و دولتمردان بر اقتصاد کشور باید به‌صورت کاملاً واضح احساس شود؛ این در حالی است که باید سوگمندانه گفت مردم این نظارت را احساس نمی‌کنند.

وی ادامه داد: مردم انتظار دارند دولتمردان و مسؤولان به ازای حقوقی که از بیت‌المال دریافت می‌کنند برای ایجاد امنیت اقتصادی تلاش کنند، اما این روزها نظارتی به چشم نمی‌خورد و گواه بر این مطلب هم گرانی‌ها و نابسامانی قیمت‌ها در بازارها و اصناف گوناگون است.

حجت‌الاسلام مشکوری یکی از جنبه‌های امنیت اقتصادی را تبرج ثروتمندانی که از ناحیه انقلاب به ثروت رسیده‌اند، معرفی کرد و ابراز داشت: کسانی در این مملکت، به اعتبار و پول این مملکت به‌جایی رسیده‌اند که اگر انقلاب نبود، این افراد هنوز در ولایت‌های خودشان مشغول کارهای سخیف و دون‌پایه بودند، اما به اعتبار پول مملکت و خون شهدای عزیز، امروز به پست و مقام دست پیدا کرده و از آن اعتبار و پستی که به دست آورده‌اند سوءاستفاده کرده‌اند و از این بدتر در حال حاضر فرزندانشان از ثروت به‌دست‌آمده در حال تبرج هستند و در صفحات شخصی خود در فضای مجازی با ساعت‌های میلیونی و ماشین‌های میلیاردی عکس منتشر می‌کنند.

مدیر کانون خورشید با بیان این که ما با کسانی که از زحمت خودشان به پول و ثروت دسترسی پیداکرده‌اند مشکلی نداریم، مطرح کرد: مسأله و مشکل ما با کسانی است که با پول و اعتبار این مملکت به ثروت رسیده‌اند و در حال حاضر نیز مشغول تبرج و خودآرایی هستند و دل مستضعفان و محرومان را می‌سوزانند.

اشرافی گری برخی آقازادگان امنیت اقتصادی را از بین می‌برد

وی با اشاره اینکه اشرافی گری برخی آقازادگان اعتماد و امنیت اقتصادی را از بین می‌برد، اظهار کرد: تبرج و خودآرایی آن‌هم در شرایطی که برخی از اقشار جامعه برای تهیه آب شرب خود با مشکل مواجه هستند، اعتماد مردم نسبت به بدنه نظام را با چالش روبه‌رو می‌کند.

حجت‌الاسلام مشکوری در پایان یادآور شد: امروز برای تجدید آبرو و اعتبار نظام بین مردم و همچنین ایجاد امنیت اقتصادی، باید با این‌گونه افراد که از سرمایه نظام به پول و ثروت رسیده‌اند و در حال تبرج هستند، برخورد شود./841/ت۳۰۱/س

ارسال نظرات