۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۵۶۲۵۹۲
نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی:

مدارس فرسوده خراسان جنوبی نیازمند توجه ویژه خیران است

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: مدارس فرسوده خراسان جنوبی برای جلوگیری از وقوع حوادث تلخ در هنگام حوادث طبیعی، نیازمند توجه ویژه خیران مدرسه ساز است.
امیرحسنخانی

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، امیرحسنخانی، نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به منابع مالی دولت و مشکلاتی که دارد با حضوری که خیران مدرسه ساز در بحث مدرسه سازی در کشور کردند کارهای بزرگی در بحث مدرسه سازی انجام شده است.

وی افزود: مشکلات ما در خراسان جنوبی بسیار بیشتر از سایر نقاط کشور است چرا که این استان جزو مناطق کمتر برخوردار و توسعه نیافته است.

نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی گفت: خراسان جنوبی با توجه به فرسوده بودن بخشی از مدارس و اینکه بخش هایی از استان بر روی گسل قرار دارد، اگر مدارس فرسوده بازسازی نشود در صورت وقوع حوادث طبیعی می تواند بحران آفرین باشد.

امیر حسنخانی با بیان اینکه رویکرد خیران مدرسه ساز برای ساخت مدرسه در خراسان جنوبی مثبت است و امیدواریم با این رویکرد با توجه به عملکردی که خیران مدرسه ساز استان دارند اتفاقات خوبی در سال جدید رقم بخورد، افزود: با رایزنی بیشتر و دادن اطلاعات و امکانات بیشتر به خیران می توان کارهای بزرگتری انجام داد.

وی تصریح کرد: امید است در سال جدید شاهد افزایش چشم‌گیر خیران مدرسه ساز در استان باشیم.

نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت اعتبار کافی برای ساخت مدرسه ندارد و این امر همت خیران را می طلبد، ادامه داد: خیران هم وقتی چون مشاهده کردند اعتبارات دولت کافی نیست به این امر خیر ورود کرده اند و هر سال هم میزان اعتبار خیران مدرسه ساز از سال قبل آن بیشتر می شود؛ از این رو امید است خیران امسال هم همچون گذشته در استان حضور چشمگیری داشته باشند.

امیرحسنخانی گفت: ما در حوزه انتخابیه در سطح روستایی و شهری مدارس فرسوده داریم و دچار مشکل هستیم که لازم است خیران ورود پیدا کنند./۸۸۰/د103/ب1

منبع: شبستان

ارسال نظرات