۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۵۵۷۵۱۴
آیت الله نظری خادم الشریعه:

همه بخش های کشور باید به فکر خیر و خدمت باشند

آیت الله نظری خادم الشریعه از کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان محیط رأفت، خدمت، محبت و انسانیت یاد کرد و گفت: در یک جامعه دینی و شیعی همه بخش های کشور باید محیط خیر و خدمت باشد.
دیدار کارکنان کمیته امداد ساری با آیت الله نظری دیدار کارکنان کمیته امداد ساری با آیت الله نظری دیدار کارکنان کمیته امداد ساری با آیت الله نظری دیدار کارکنان کمیته امداد ساری با آیت الله نظری همه بخش های کشور باید به فکر خیر و خدمت باشند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نظری خادم الشریعه امروز در دیدار رییس و کارکنان کمیته امداد امام خمینی(ره) ساری، راه اندازی کمیته امداد امام خمینی(ره) را اقدامی ارزشمند و ماندگار از سوی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: انتخاب عنوان کمیته امداد برای این سازمان هم از نظر معنا یک وسعت عظیمی دارد و هم جامع الاطراف است.

وی با بیان این که زندگی انسان فرد محور نیست بلکه جمعی است، افزود: زندگی جمعی دارای اشکال اخلاقی، مادی، معنوی، فردی، جمعی، خانوادگی، جمعیتی دارد و همه این ارکان زمینه هایی برای وصول این عمل است.

آیت الله نظری خادم الشریعه با اشاره به این که اصل عمل مایه قوام و دوام است، خاطرنشان کرد: مدد و امداد به معنای ترکیب و با هم شدن است و این امداد حتی شامل دیگر موجودات غیر از انسان نیز می شود.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با بیان این که همه موجودات روی کره زمین با مدد و امداد رشد و نمو می کنند، تصریح کرد: همه این موجودات دارای امداد به یکدیگر هستند.

آیت الله نظری خادم الشریعه با اشاره به هیچ گاه واحد مؤثر نیست و نمی تواند کاری انجام دهد، بیان داشت: شرط موفقیت تعاون و مشارکت است و باید مایه و پایه آن متعدد باشد.

وی با بیان این که امام خمینی(ره) در انتخاب کلمه امداد بهترین و مناسب ترین لفظ را انتخاب کردند، خاطرنشان کرد: این کلمه رایج ترین و مأنوس ترین عنوان در کمک، مدد و یاری رساندن است.

استاد درس خارج فقه و اصول با اشاره به این که یک موجود پس از خلق شدن جهت بقای خود مدد می خواهد، گفت: در این جا باید به این نکته توجه کرد که موجودات یک جهت حدوثی که خداوند آنها را خلق کر و یک جهت بقایی که برای بقا و ماندگاری نیازمند مدد و یاری هستند.

آیت الله نظری خادم الشریعه، خدمت در کمیته امداد خمینی(ره) را  توفیق و سعادت بزرگی دانست و خاطرنشان کرد: توفیق به معنای فراهم شدن وسیله برای خدمت به دیگران است که امروز این زمینه در کمیته امداد فراهم شده است.

وی ادامه داد: هر انسانی در راه مدد به هر موجود و مخلوقی تلاش کند از نظر خداوند متعال بهترین خصلت انسان است که باید شکرگزار ذات اقدس الهی باشیم.

استاد سطح عالی حوزه با بیان این که بهترین خاصیت وجودی انسان این است که از او به دیگری خیری برسد، افزود: وقتی به این مسأله نگاه می کنیم بسیار عظمت و ارزش دارد که یک فردی بتواند مایه و پایه پیشرفت دیگری در هر جایگاه و سطحی باشد.

آیت الله نظری خادم الشریعه ادامه داد: اگر این خدمت و مدد به طالبان علم و دین، دانشجویان، طلاب، عقلا و علما و در جنبه علمی، عملی و خدمت اجتماعی باشد از عظمت و جایگاه بالاتری برخوردار است و به طور حتم یک توفیق الهی است.

وی با تأکید بر این که باید خداوند را شاکر باشیم که این خاصیت وجودی را به افراد داده تا این گونه در جامعه ظاهر شود، گفت: چون عالم هستی وقتی عالم حرکت است باید عالم برکت نیز باشد و این برکت را در میان هم تقسیم کردن و رساندن به افراد نیازمند عالی ترین وصف، صفت و توفیق است.

استاد سطح عالی حوزه با بیان این که در انجام امور خیر بحث حسن، صحت، برکت و خیر کار نیست و شکی در خیر بودن این کار وجود ندارد، افزود: اما باید تلاش شود تا این گونه اقدامات حمایتی از لحاظ کمی و کیفی بیشتر و بهتر انجام شود.

وی با اشاره به این که جامعه شیعی در سایه تعلیمات محمد و آل محمد در خیرخواهی و کمک به دیگران همواره پیشگام بوده اند، گفت: کمک رسانی به همه موجودات یک مسأله عام و تام وجودی است.

آیت الله نظری خادم الشریعه از کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان محیط رأفت، خدمت، محبت و انسانیت یاد کرد و افزود: در یک جامعه دینی و شیعی همه بخش های کشور باید محیط خیر و خدمت باشد.

وی با بیان این که توهین، افتراء زدن، خرام خوری، اذیت و آزار دیگران به هیچ عنوان در جامعه اسلامی و شیعی معنا ندارد، ابراز کرد: زبان، قلم و بیان همه ما باید در جهت خیر و خدمت به دیگران استفاده شود و اگر این گونه باشد به حتم یک جامعه، حیات و زندگی آرمانی مورد نظر ائمه معصومین(ع) را شاهد خواهیم بود./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات