۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۵۵۶۶۷۹
آیت الله سعیدی:

نماز اول وقت سپری پولادین در برابر گناهان است

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این که مؤمن به آل الله نه تنها خود به نماز اول وقت اهتمام دارد بلکه برای دعوت دیگران به نماز قیام می کند،گفت: نماز اول وقت شاه کلید حل مشکلات جامعه اسلامی است.
آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) ظهر امروز در دیدار دانشجویان دانشگاه افسریه و تربیت پاسداری امام حسین تهران که در حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به اهمیت و جایگاه قم و حرم حضرت معصومه(س) به عنوان حرم اهل بیت(ع) گفت: کسب معرفت نسبت به مقام و حریم اهل بیت(ع) بهترین راهنما و هادی انسان در مسیر زندگی است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به این که افزایش گناه و آسیب های اجتماعی در جامعه از نمودهای سهل انگاری در اقامه نماز و عدم معرفت نسبت به مقام و جایگاه اهل بیت(ع) است، افزود: کسی که مقام اهل بیت(ع) را بشناسد مانند این بزرگوار اقامه کننده و قیام کننده به نماز خواهد بود.

وی با تأکید بر این که ماندگارترین قیام تاریخ یعنی قیام عاشورا به رهبری امام حسین(ع) برای احیاء و اقامه نماز بوده است، تصریح کرد: سیره امام حسین(ع) به ما نشان می دهد که مهم ترین راهکار و راهبرد در یک جامعه برای از بین بردن کفر و فحشاء اقامه نماز است.

آیت الله سعیدی اهتمام به نماز اول وقت را از ویژگی شیعیان و سربازان حرم اهل بیت(ع) عنوان کرد و افزود: مؤمن به آل الله نه تنها خود به نماز اول وقت اهتمام دارد بلکه برای دعوت دیگران به نماز قیام می کند زیرا می داند نماز حلال آسیب های اخلاقی و مهم ترین مانع گناه در جوامع انسانی است.

وی نماز اول وقت را مهم ترین راهکار مقابله با هجمه ها و تهاجم فرهنگی دشمن دانست و گفت: اگر جوان به نماز مقید باشد نماز مانند سپری پولادین او را در برابر گناه حفظ می کند البته این نماز دارای شرایطی است و یک نمازی که بنابر عادت خوانده می شود نمی تواند این چنین باشد بلکه نماز باید در نهایت آرامش و با خضوع قلب اقامه شود تا بتواند مانند یک سپر از انسان محافظت کند.

آیت الله سعیدی در پایان به دانشجویان افسریه دانشگاه امام حسین(ع) یادآور شد:  زیارت و کسب معرفت نسبت به جایگاه حضرت معصومه(س) باب ورود به حریم اهل بیت(ع) است و هرکس که بخواهد به حریم و بارگاه اهل بیت(ع) وارد شود در ابتدا باید حضرت معصومه(س) را آنچنان که حق معرفت ایشان است بشناسد و به همین علت است که پاداش زیارت این بانو از سوی ائمه معصوم(ع) بهشت عنوان می شود./837/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات