۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۵۵۳۷۱۵
با محوریت روایتگری ابعاد مختلف انقلاب؛

نمایشگاه «انقلاب ایران، فراتر از ایران» در حرم حضرت معصومه افتتاح شد

نمایشگاه «انقلاب ایران، فراتر از ایران» با هدف روایتگری ابعاد مختلف انقلاب اسلامی در صحن جامع فاطمی آستان مقدس حضرت معصومه(س) افتتاح شد.
نمایشگاه انقلاب ابران، فراتر از ایران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر در راستای معرفی ابعاد مختلف انقلاب اسلامی به نسل های پس از انقلاب و زائران بین المللی آستان مقدس حضرت معصومه(س) ظهر امروز نمایشگاه «انقلاب ایران، فراتر از ایران» در صحن جامع فاطمی حرم حضرت معصومه(س) افتتاح شد.

در این نمایشگاه 15 نفر از روحانیون و طلاب وقایع انقلاب و ابعاد مختلف انقلابی اسلامی را با ریز موضوعاتی مانند گفتمان انقلاب اسلامی و بازتاب های جهانی آن، آینده انقلاب اسلامی و سیر تمدن اسلامی برای بازدیدکنندگان بازگو خواهند کرد.

این نمایشگاه تا 22 بهمن ماه به روی علاقه مندان باز است و زائران و مجاوران آستان مقدس حضرت معصومه (س) از ساعت 10 تا 13 و 16 تا 22 می توانند از این نمایشگاه بازدید داشته باشند.

برگزاری جنگ شادی، مسابقات نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان، پخش کلیپ‌های بصیرتی و روشنگری و نمایش تصاویر مختلف از سیر تاریخ انقلاب اسلامی از بخش‌های دیگر این نمایشگاه برای بازدیدکنندگان است.

تبیین انقلاب های اسلامی منطقه و الگو پذیری آنها از انقلاب اسلامی، بررسی نقش مقاومت اسلامی در شکل گیری انقلاب های منطقه و اثر گذاری انقلاب های اسلامی در عرصه جهانی بر تمدن سازی اسلامی از دیگر موضوعاتی است که در این نمایشگاه در قالب پوستر به تصویر کشیده است.

همچنین در این نمایشگاه رخدادهای کشورهای اسلامی همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ماه سال57  بررسی می شود و معرفی رهبران نهضت ها و انقلاب های اسلام خواه در منطقه خاورمیانه و سایر نقاط دنیا و تبیین پیام انقلاب اسلامی برای نسل امروز و بیان رسالت های نسل امروز در مقابل انقلاب از دیگر موضوعاتی است که در این نمایشگاه مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است.

بررسی هویت و نقش آفرینی زنان در انقلاب اسلامی از موضوعاتی محوری است که در این نمایشگاه در قالب پوستر به تصویر کشیده است. تبیین جایگاه روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی و نقش آنها در پیشبرد اهداف انقلاب نیز از دیگر پیام های این نمایشگاه برای مخاطبان به ویژه نسل جوان و نوجوانان است.

همچنین در این نمایشگاه دلایل صدور جهانی انقلاب به سایر کشورها در قالب پوستر مورد بررسی قرار گرفته و بیان شده که به چه علت تمامی ملت های آزادی خواه جهان به انقلاب اسلامی اقبال و علاقه نشان می دهند./837/پ۲۰۳/ج

ارسال نظرات