۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۵۵۲۰۰۶
حجت الاسلام والمسلمین میردامادی:

نفی خداوند در تفکر و عمل نشانه نادانی است

امام جمعه موقت اصفهان گفت: انکار وجود خداوند نتیجه نادانی انسان است که با وجود علم به عظمت عالم هستی خداوند را در عمل و تفکر نفی می کند.
میردامادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی میردامادی در سخنرانی شب گذشته که در مسجد الغفور خیابان سروش برگزار شد، گفت: خلقت آسمان ها و زمین از خلقت انسان عظیم تر است.

وی در ابتدا با اشاره به آیات معروفی از سوره انعام که می فرماید«فَلَمَّا جَنَّ عَلَیْهِ اللَّیْلُ رَأَى کَوْکَبًا قَالَ هَذَا رَبِّی فَلَمَّا أَفَلَ قَالَ لا أُحِبُّ الآفِلِینَ...» افزود: خداوند به عنوان موجودی واجب الوجود و پاینده است و هیچ چیز به جز او قابلیت پرستش ندارد، حضرت ابراهیم(ع) در سوره انعام با آوردن دلایل عقلی توانستند پرستش ماه و خورشید و ستارگان را به عنوان افول کننده، نفی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی با اشاره به آیه پنجاه و هفتم سوره غافر که می فرماید«لَخَلْقُ السَّمَاوَاتِ وَالأرْضِ أَکْبَرُ مِنْ خَلْقِ النَّاسِ وَلَکِنَّ أَکْثَرَ النَّاسِ لا یَعْلَمُونَ» اذعان کرد: اهمیت خلقت آسمان ها و زمین مهم تر و بالاتر از خلقت انسان ها است، البته این در صورتی است که امیرمؤمنان(ع) می فرمایند ای انسان فکر نکن موجود کوچکی هستی.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: میلیاردها کهکشان وجود دارد که هر کهکشان میلیاردها جزء دارد و خورشید و زمین و بقیه سیارات از اجزای یک کهکشان هستند، ولی عموم انسان ها به این عظمت ها بی توجه هستند و با وجود علم به عظمت عالم هستی خداوند را در عمل و تفکر نفی می کنند.

استاد اخلاق حوزه علمیه اظهار کرد: منطق قرآن این گونه است که وجود خداوند را کاملاً بدیهی می شمارد و انکار وجود خداوند را نتیجه نادانی افراد می داند، قرآن می فرماید بعضی از نقاط آسمان را دائماً گسترش می دهیم و این معجزه توسط دانشمندان علم نجوم کاملاً اثبات شده است.

وی اضافه کرد: کره زمین با وجود حرکت های مختلف، قابلیت سکونت یافته است و این مسأله نیز یکی از معجزات پروردگار است؛ در قرآن از آسمان به عنوان سقف محفوظ یاد شده است که علم امروزی بیان می دارد هوای اطراف زمین که حجم بسیار زیادی دارد مهم ترین عامل برای جلوگیری از برخورد شهاب سنگ های غول پیکر به زمین است.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی در پایان با عرض تبریک به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) به عنوان زنی شیر دل با همراهی برادرشان امام حسین(ع) و فرزند برادرشان حضرت زین العابدین(ع) توانستند دودمان بنی امیه را به باد دهند، امیدوارم فردا برای همه شیعیان مبارک باشد./۸۶۷/پ203/ب1

ارسال نظرات