۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۵۴۴۹۹۸
فرمانده قرارگاه حضرت زینب سوریه:

پیروزی ما در برابر داعش، قاطع و دشمن شکن بود

سردار نوعی اقدم با اشاره به این که نجات سوریه از دست داعش برای ما از عراق نیز اهمیت بیشتری داشت، گفت: در حقیقت سوریه قرارگاه پشتیبانی ایران از حزب الله است.
اگر مدافعان حرم نبودند باید در خیابانهای خودمان میجنگیدیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، یادواره شهدای روحانی مدافع حرم شامگاه امروز در مدرسه علمیه امراللهی قم برگزار شد.

سردار رحیم نوعی اقدم فرمانده قرارگاه حضرت زینب کبری(س) سوریه در این مراسم با بیان این که در یک کلام می توانیم بگوییم که خداوند مثل هشت سال دفاع مقدس در این مرحله نیز ما را پیروز کرد، ابراز داشت: به لطف و فضل الهی پیروز شدیم، برخی پیروزی ها مقتدرانه ها است به گونه ای که کمر حریف می شکند و به خاک می کشاند.

وی افزود: پیروزی ما در برابر داعش، قاطع و غالب و دشمن شکن بود؛ استکبار جهانی برای از بین بردن قدرت سوم جهان اسلام، گروه های به ظاهر اسلامی را ساخت چون آنها در جنگ تحمیلی فهمیده بودند که نمی توانند با پرچم کفر به جنگ اسلام بیایند.

سردار نوعی اقدم عنوان کرد: آنها با نام و ظاهر اسلامی به جنگ اسلام ناب، حماسی، عاشورایی آمدند؛ دشمن القاعده و طالبان را وقتی ساخت برای اعزام به مأموریت در دنیا تجزیه کرد و همین بحث باعث تضعیف آنها شد و به همین جهت این گروه ها قدرت ساخت جغرافیای مرکزی را پیدا نکردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که استکبار جهانی در ساختن داعش با شیوه و روش جدید به میدان آمد، عنوان داشت: آنها اولا از همه کشورهای دنیا نیرو گرفتند که دیدیم از شرق و غرب عالم در این گروه حضور داشتند در حالی که القاعده و طالبان این گونه نبودند؛ آنها گفتند برای تشکیل دولت اسلامی نیاز به جغرافیای مرکزی داریم و وهابیت و سلفیت و تفکر تکفیری به سرکردگی عربستان، جامعه آسیب پذیر عراق و سوریه را شناسایی کردند.

فرمانده قرارگاه حضرت زینب کبری(س) ابراز داشت: به عنوان مثال در شهرهای بزرگ سوریه و عراق به افرادی که کارمند بانک بودند ماهیانه چند صد دلار می دهند تا او اسلحه ای را نگه دارد و در موقع نیاز از آن استفاده کند، در ادامه نیز فشار از بیرون و قیام از درون را انتخاب کردند.

وی تأکید کرد: آنها توانستند تا 17 کیلومتری بغداد برسند چراکه بسیاری از افسران سوریه و عراق آسیب پذیر بودند و به همین جهت با یک حرکت برق آسایی توانستند به حساس ترین مراکز عراق و سوریه برسند؛ بصیرت همین جا خودش را نشان می دهد که بدانیم دشمن چه اهداف و تاکتیک هایی داشت.

سردار نوعی اقدم با بیان این که انتخاب عراق و شام نیز یک حرکت حساب شده بود، ابراز داشت: آنها می دانستند اسلام انقلابی ولایی و شیعی در ایران است و عراق و شام شکستن ستون فقرات مقاومت بود؛ سوریه از عراق هم برای آنها مهم تر بود چراکه حمایت ما از حزب الله لبنان از طریق سوریه و مقر پشتیبانی ما از لبنان بود.

وی ابراز داشت: این که چقدر اصرار داشتند اسد از سوریه برود نیز قابل توجه است، آن قدر پیش رفتند که همه از خیر اسد گذشته بودند اما تنها فردی که تأکید کرد اسد باید بماند رهبر معظم انقلاب بود؛ چون آنها می خواستند با برداشتن اسد جای پای ما را از سوریه بگیرند.

فرمانده قرارگاه حضرت زینب کبری(س) تصریح کرد: ما برای حمایت از حزب الله می خواهیم که اسد بماند، ولی آمریکا می خواست در عراق و شام ستون فقرات ما را بشکند، مرزهای ایران را نا امن کند و حاکمیت عراق و سوریه را به دست بگیرد ولی ما به تمام خواسته های مان رسیدیم و آمریکا نرسید.

وی با تأکید بر این که بشار اسد واقعا دلاور و قهرمانانه عمل کرد، یادآور شد: وقتی داعش پشت کاخ ریاست جمهوری در سوریه رسید ما از او خواستیم که به شهرهای دیگر برود، اما او گفت چون امام من گفته بمانم، می مانم و اگر قرار است بمیرم همین جا کشته می شوم.

سردار نوعی اقدم یادآور شد: دشمنان می خواستند ایران اسلامی ما را نا امن کنند، ولی امروز به تأیید خودشان ایران امن ترین کشور دنیا است و در همین یکی دو ماه قبل آخرین اجلاسیه آستانه برگزار شد و قطع نامه ای در حضور مقامات ارشد بین المللی نوشته شد که 85 درصد آن خواسته جمهوری اسلامی بود و در آن حرفی از رفتن اسد گفته نشده بود./1330/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات