۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۲
کد خبر: ۵۴۴۹۶۱
حجت الاسلام والمسلمین تراشیون:

بازی بهترین جایگزین برای رسانه است

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه رسانه در امر تربیت کودکان بسیار آسیب زا بوده و کودکان نباید بیشتر از دو ساعت در روز برنامه های تلویزیون را تماشا کنند، گفت: بازی بهترین جایگزین برای رسانه است.
حجت الاسلام تراشیون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا تراشیون امروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه رسانه در زمینه تربیت کودک بسیار آسیب زا بوده و کودکان بالای دو سال در طول روز بیشتر از دو ساعت نباید تلویزیون و سایر رسانه های را تماشا کنند، گفت: بازی بهترین جایگزین برای رسانه است و امام صادق(ع) در یک روایت نورانی می فرمایند که بهترین سرگرمی و عامل رشد دهنده کودک در هفت سال اول زندگی بازی است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: کودکان گرایش زیادی به بازی کردن دارند بنابراین اگر والدین بستر بازی کودکان خود را فراهم کنند به راحتی کودکان آنها بازی را بر رسانه ترجیح خواهند داد.

وی با بیان اینکه بازی نیاز کودکان است و شخصیت و استعدادهای کودکان با بازی کردن شکل می گیرد، تصریح کرد: رسانه به جای اینکه بستر بازی کودکان را فراهم کند متأسفانه با کودکی آنها بازی می کند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: متأسفانه بعضی از برنامه های تلویزیون صرفا با موسیقی غنایی و انجام حرکات موزون می خواهند کودک را پای تلویزیون نگه دارند که باید دقت کرد ساخت این گونه برنامه ها برای کودکان و تماشای آن از سوی کودکان نه تنها به رشد شخصیتی کودک کمک نکرده بلکه کودک را از واقعیت های زندگی که در قالب بازی می آموزد غافل کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین تراشیون هم بازی مناسب، اسباب بازی مناسب و محیط بازی مناسب را از بسترهای بازی برای کودکان عنوان کرد، گفت: پدر و مادر با فراهم کردن این سه شرط می توانند فرزندان خود را به سوی بازی کردن سوق داده و بازی را جایگزین برنامه های نامناسب رسانه کنند.

وی با بیان اینکه پیدا کردن هم بازی مناسب برای کودک از وظایف شرعی والدین در امر تربیت کودکان است، افزود: همانطور که مادران برای خرید لوازم خانه وقت صرف می کنند باید برای انتخاب یک هم بازی مناسب برای فرزندان خود نیز وقت بگذارند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: همچنین باید دقت کرد که نداشتن هم بازی متأسفانه یکی از آسیب های مهم تک فرزندی در جامعه امروز است.

حجت الاسلام والمسلمین تراشیون با تأکید بر اینکه متأسفانه بعضی از خانواده هایی که چندین فرزند دارند نیز برای اینکه فرزندان آنها با یکدیگر دعوا نکرده و بازیگوشی نکنند آنها را پای تلویزیون می نشانند، یادآور شد: اختلاف و بازی فرزندان در محیط خانه با یکدیگر امری طبیعی است و کودکان از این طریق نحوه تعامل با یکدیگر را به خوبی می آموزند و در بزرگسالی با یکدیگر بسیار صمیمی و مهربان می شوند در حالی که کودکان تک فرزند به دلیل اینکه تعامل با دیگران را به خوبی یاد نگرفته اند نمی توانند مانند کودکانی که در خانواده های پر جمعیت متولد شده اند در زندگی زناشویی و تعامل با دیگران موفق باشند./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات