۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۵۴۱۳۹۴
آیت الله نوری همدانی:

پیشرفت کشور با تکیه بر نیروی داخلی و اعتقاد به «ما می توانیم» حاصل می شود

حضرت آیت الله نوری همدانی رمز پیروزی و پیشرفت کشور را تکیه به نیروهای داخلی و اعتقاد به فرهنگ «ما می توانیم» دانست.
آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار جمعی از فرماندهان و مدیران عالی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، با تبریک ولادت نبی مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع)، اظهار داشت:  رسول خدا(ص) در مکه زیرساخت های فکری و عقیدتی مردم را هدایت می کردند، ایشان در مکه هیچ گاه دست به شمشیر نبردند و فقط مبانی اسلام را بیان می کردند تا مردم را بسازند.

وی ابراز داشت: پیامبر اکرم(ص) پس از مکه به مدت 10 سال در مدینه بودند که 64 بار با کفار جنگیدند و دشمنان اسلام را سرکوب و مقدمه یک حکومت جهانی را ایجاد کردند؛ ایشان به همه سلاطین دنیا نامه نوشتند و آن ها را به اسلام دعوت کردند که بزرگترین قدرت های دنیا در آن روز، ایران و روم بودند.

حضرت آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: خسرو پرویز که از پادشاهان ایران در زمان رسول خدا(ص) بود، نامه حضرت را پاره کرد؛ خسرو پرویز به این دلیل که اسم رسول خدا(ص) قبل از نام او در نامه آمده بود و از آنجایی که غرور داشت  این کار را انجام داد؛ پیامبر اکرم(ص) فرمودند که خداوند ملک او را پاره پاره خواهد کرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ابراز داشت: هر پیامبری که فرستاده شد، در یک دست او کتاب هدایت و در دست دیگر او شمشیر جهاد بوده است؛ اگر جهاد نباشد، دشمنان و مستکبران اسلام را نابود می کنند.

وی در ادامه خطاب به فرماندهان نیروی انتظامی، بیان داشت: شما اهل جهاد و شهادت هستید و همه باید در این عرصه حضور پیدا کنند و تأثیرگذار باشند؛ فرماندهان نیروی انتظامی از لحاظ ایجاد امنیت دارای جایگاه بالایی هستند و در بستر امنیت است که پیشرفت ها حاصل می شود؛ اگر امنیت نباشد قدرت و عزت و حوزه و دانشگاه وجود نخواهد داشت.

حضرت آیت الله نوری همدانی بیان داشت: بالاترین نعمت وجود امنیت است و نفس کشیدن، قدم برداشتن، قلم زدن و کار شما هر لحظه عبادت است؛ ایمان در دل انسان باید جا داشته باشد و تمام تکامل ها در ایمان مردم انجام می شود و سبب می شود که به جبهه های حق علیه باطل بروند و از ایمان خود دفاع کنند.

وی با بیان اینکه همه ما باید وصیت نامه و زندگی نامه شهدای کشور و شهر و منطقه زندگی خود را بخوانیم، تأکید کرد: نیروهای نظامی و انتظامی در خط اسلام و انقلاب هستند و باید با بیدارگری برکات و ثمرات انقلاب را ببینند و قله های استکبار را در نوردند؛ در دین مبین اسلام، رژیم سلطنتی نداریم و رهبران و مدیران اسلامی باید به فکر فقرا و ضعفا باشند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در بخش پایانی سخنان خود بر خود باوری نسبت به نیروهای داخلی تأکید کرد و رمز پیروزی و پیشرفت کشور را در نگاه و تکیه به نیروی داخل و فرهنگ «ما می توانیم» دانست و گفت: آن هایی که با پیامبر اسلام(ص) هستند، با کفار سخت و شدید برخورد می کنند و با دوستان و محبان اهل بیت(ع) با خوبی و خوشی رفتار می کنند./840/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات