۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۵
کد خبر: ۵۴۰۸۴۹
آیت الله علوی گرگانی:

تربیت اسلامی فرزندان سبب حفظ دین می شود

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان اینکه تربیت اسلامی فرزندان یکی از راه های حفظ دین است، گفت: فرزندان امروزی باید به گونه ای تربیت شوند که بتوانند در آینده مسؤولیت های جامعه را بر عهده بگیرند و کشور را اداره کنند.
حضرت ایت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی امشب در دیدار مدیران و مسؤولان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه حکیم، شهرداری و فرمانداری شهرستان سبزوار با اشاره به اینکه علما و مجاهدان راه خداوند دین را با سختی به دست ما رسانده اند، گفت:‌ حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی اسلامی یکی از علمای برجسته اهل سبزوار بود که در دوران خفقان رژیم شاهنشاهی از هیچ خدمتی برای انقلاب اسلامی فروگذار نکرد و در آن عصر همواره پاسدار دین خداوند بود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: خوشا به حال آنهایی که وظایف دینی خود را به خوبی انجام دادند و دین را به امانت به دست ما سپردند؛ ما نیز باید به پیروی از سیره علمای بزرگ، دین را به خوبی حفظ کرده و به نسل بعدی بسپاریم.

وی با اشاره به آیه شریفه «وقفوهم إنّهم مسؤولون» ابراز داشت: اگر به وظایف خودمان عمل نکنیم، روز قیامت از یکایک ما سؤال می شود که چرا مسؤولیت خود را به خوبی انجام نداده اید؛ این آیات قرآن کریم نشانگر این مطلب است که مسؤولیت سنگینی بر عهده ما است و باید به خوبی آن را انجام دهیم.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان اینکه تربیت اسلامی فرزندان یکی از راه های حفظ دین است، عنوان کرد: ما باید این وظیفه را به نحو احسن انجام دهیم، چراکه فرزندان امروزی باید به گونه ای تربیت شوند که بتوانند در آینده مسؤولیت های جامعه را بر عهده بگیرند و کشور را اداره کنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به آیه شریفه «وَ تَعِیَها اُذُنٌ واعِیَه» اظهار داشت: افراد دو گونه اند، یک عده گوش فراگیر دارند و یک عده گوش فراگیر ندارند؛ انسان باید هنگامی که در مکتب بزرگان و پای منبر علما حاضر می شود از آنها مطالب را به طور کامل آموخته و به ورطه عمل بکشاند، نه اینکه به گونه ای باشد که خداوند بر قلب او مهر زده و دیگر نتواند حق را دریابد.

وی در پایان یادآور شد: انسان باید در هر پست و مقامی مراقب باشد تا به صورت کامل به وظایف و مسؤولیت های خود عمل کند.

گفتنی است، کنگره بزرگداشت حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی اسلامی از اساتید برجسته و مبارز در دوران انقلاب اسلامی به زودی در شهرستان سبزوار برگزار خواهد شد./۸۴۱/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات