۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۹
کد خبر: ۵۳۶۷۹۹

چند خبر کوتاه از آستان مقدس حضرت معصومه

عیادت معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه از بیمارستان الحسین کربلا، برگزاری نمایشگاه عکس اربعین در موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س)، نصب نخستین نماد مجتهد شهید آیت الله سید محمد رضا سعیدی در قم و دیدار آیت الله سید محمد سعیدی با مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری قم از مهم ترین اخبار آستان مقدس حضرت معصومه(س) است.
حرم حضرت معصومه (س)

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س) محمد جواد جهانگیر زاده، معاون اجرایی و مدیرکل روابط عمومی و تبلیغات آستان حضرت معصومه(س) با حضور در بیمارستان الحسین(ع) کربلا از بیماران ایرانی بستری شده در این بیمارستان عیادت کرد.

همچنین حجت‌الاسلام جواد بهشتی‌پور مدیرکل روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) به همراه محمد بهرامی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم نیز با حضور در بیمارستان الحسین علیه‌السلام شهر کربلا از بیماران ایرانی بستری شده در این بیمارستان عیادت کردند.

در این بازدید خادمان آستان مقدس حضرت معصومه(س) بسته‌های تبرکی آستان حضرت فاطمه معصومه(س) را میان بیماران و کادر درمانی این بیمارستان توزیع کردند.

در پایان بازدید مدیر موکب آستان حضرت معصومه(س) با اهدای هدایایی از حسنی، مسؤول کادر درمانی جمعیت هلال احمر مستقر در بیمارستان الحسین علیه‌السلام تجلیل کرد.

لازم به ذکر است، درمانگاه درمانی موکب آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) در عمود ۱۰۸۰ در طول روز با حضور ۴۵ نفر از پزشکان و بهیاران مختلف خدمات بسیاری را به زائران اربعین حسینی ارائه می‌دهد.

برپایی نمایشگاه عکس اربعین برای نمایش جلوه‌های مسیر پیاده‌روی

نمایشگاه عکس اربعین به منظور نمایش جلوه‌هایی از مسیر پیاده‌روی اربعین در موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها  در عمود ۱۰۸۰ برپا شد.

در این نمایشگاه ۲۳ مورد از تصاویر برجسته حماسه پیاده‌روی سال گذشته که توسط عکاسان ایرانی و عراقی ثبت شده، مورد استفاده قرار گرفته و نظر زائران مسیر پیاده‌روی اربعین را به خود جلب کرده است.

لازم به ذکر است، امسال نیز عکاسانی هنری و خبری از مجموعه‌های مختلف به ویژه خبرگزاری‌ها در موکب آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) فعالیت دارند تا در سال آینده نیز از مجموع آثار منتخب آنها نمایشگاه عکس اربعین با کیفیت و کمیت بیشتری در عمود ۱۰۸۰ برپا شود.

مراجعه زائران بین‌المللی اربعین به واحد مشاوره موکب آستان حضرت معصومه(س)

روزانه بیش از ۲۰۰ نفر از زائران بین‌المللی اربعین حسینی به زبان‌های مختلف اردو، عربی، فارسی و انگلیسی به واحد مشاوره و پاسخ‌گویی به سوالات شرعی موکب آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) مراجعه می‌کنند.

بر اساس این گزارش، زائران بین‌المللی اربعین حسینی به زبان‌های مختلف اردو، عربی، فارسی و انگلیسی نیز روزانه به این واحد مراجعه و از مشاوره‌های کارشناسان خواهر و برادر این بخش استفاده می‌کنند.

لازم به ذکر است، بر اساس بررسی‌های انجام شده بیشترین افراد مراجعه کننده به واحد مشاوره و پاسخ‌گویی به سوالات شرعی موکب آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) به دنبال آگاهی از احکام مورد نیاز مسیر پیاده‌روی اربعین بوده‌اند.

نخستین نماد مجتهد شهید آیت الله سید محمد رضا سعیدی در قم نصب خواهد شد

سید محمدموسوی‌منش، مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری قم  امروز در دیدار با آیت الله سعیدی  که در سالن محراب آستان حرم حضرت معصومه سلام الله علیها، برگزار شد، با اشاره به موضوع ترویج فرهنگ شهادت و ایثار شهادت در سطح شهر، اظهار داشت: با توجه به برگزاری همایش شهدای روحانی در قم باید سعی کنیم در این راستا بتوانیم فرهنگ شهادت و ایثار رواج پیدا کند.

وی افزود: در گذشته نمادی از سپاه پاسداران در میدان شهید سعیدی بود اما به دلیل وجود میدان سپاه در سطح شهر، این المان از میدان شهید سعیدی به این میدان انتقال داده شد که بعد از طراحی المان شهید آیت الله سعیدی، این المان در میدان شهید سعیدی قرار خواهد گرفت.

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری قم  عنوان کرد: تلاش های فراوانی در طراحی المان شهید آیت الله سعیدی از جمله وجود یکی از ویژگی های بارز این شهید در المان و اسلامی بودن طرح انجام شده است.

وی با بیان اینکه نخستین نماد مجتهد شهید آیت الله سید محمد رضا سعیدی در قم نصب خواهد شد، ابراز کرد: در راستای برگزاری همایش شهدای روحانی به ویژه شهید آیت الله سید محمد رضا سعیدی، از هنرمندان صاحب سبک دعوت شده تا المانی را از این شهید طراحی کنند تا در میدان شهید سعیدی نصب شود.

استکبار ستیزی یکی از ویژگی های شهید آیت الله سعیدی بود

آیت الله سید محمد سعیدی، امام جمعه قم امروز در دیدار با مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری قم که در سالن محراب آستان کریمه اهل بیت (س) برگزار شد، با اشاره به طراحی المان شهید آیت الله محمد رضا سعیدی اظهار داشت: باید المان طراحی شده از دو دیدگاه مورد توجه عموم قرار گیرد، در مرحله نخست اینکه افرادی که از مجاور میدان شهید سعیدی عبور می کنند با نگاه به المان شهید پیامی را دریافت کنند و در مرحله دوم باید در المان یکی از ویژگی های بارز شهید مانند استکبار ستیزی ایشان به کار رود.

وی استکبار ستیزی و صادر کردن اطلاعیه در رابطه با سرمایه داران آمریکایی را دو ویژگی بارز شهید آیت الله سید محمد رضا سعیدی دانست و افزود: مهاجر الی الله بودن، مجتهد بودن، پیشتاز شهدای روحانی در انقلاب بودن از جمله ویژگی های این شهید  است.

امام جمعه قم تاکید کرد: ویژگی استکبار ستیزی شهید آیت الله سعیدی پیام ماندگارتر و قوی تری نسبت به دیگر ویژگی های این شهید دارد که باید در طراحی المان مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برخی اعداد و ارقام مختص شهید سعیدی بود که می توان در طراحی المان از آن استفاده کرد، تصریح کرد: اعدادی مانند ۴۹ که سال شهادت ایشان و عدد ۱۵۲ که در وصیت نامه خود فرزندان را به خواندن آیه ۱۵۲ سوره دوم قران به بعد دعوت کرده بود و بیان کننده شهادت ایشان بود، از جمله اعدای هستند که در طراحی المان می توانند مورد توجه قرار بگیرند./968/پ۲۰۴/ی

ارسال نظرات