۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۵۳۱۳۴۹
حجت الاسلام والمسلمین عالی:

بداخلاقی در خانه اعمال نیک ۴۰ ساله را تباه می کند

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه هیچ چیزی به اندازه عصبانیت و بداخلاقی به مؤمنین ضربه نمی زند، گفت: اثر بداخلاقی در خانواده چندین برابر مکان های دیگر است و سبب حبط و باطل شدن اعمال نیک ۴۰ ساله و فشار قبر برای مؤمنان می شود.
حجت الاسلام عالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی، استاد حوزه علمیه، شب گذشته در هیأت مکتب الصادق(ع) اصفهان، گفت: مؤمنین باید مراقب باشند تا جایی که می توانند فضای صمیمیت و رفاقت را در خانواده افزایش دهند و وقت بگذارند تا محبوب ترین بنا در نزد خداوند که همان خانواده است از لطمات شیطان حفظ شود.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی افراد عصبی مزاج هستند و در خانه بداخلاقی می کنند، پیامبر اسلام(ص) فرمودند گاهی یک بداخلاقی اعمال نیک و خیر 40 ساله را تباه و حبط می کند و اثرشان را از بین می برد، مرحوم آیت الله پهلوانی می گفتند یک بار یک بداخلاقی در خانه کردم و بعد فهمیدم که 20 سال ناله هایم به درگاه خداوند در اثر همان یک عمل تباه شده است.

استاد حوزه علمیه افزود: مرحوم آیت الله احمدی میانجی می گفتند مؤمنین خیلی از حرام ها ضربه نمی خورند و درگیر گناهانی مثل زنا و ربا و موارد دیگر نیستند، اما مواردی مثل پرخوری، پرخوابی و پرحرفی وجود دارند که حرام هم نیستند، اما می توانند ضربه های بزرگی به مؤمنین بزنند، یکی دیگر از این موارد عصبانیت است که ضربه های بسیار سنگینی را به مؤمنین وارد می کند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی بیان داشت: خوش اخلاقی در همه جا خوب و بد اخلاقی در همه جا بد است، اما خوبی و بدی های این ها در خانه و در کانون خانواده چندین برابر است و تأثیر بسیار بیشتری دارد، بداخلاقی در خانه عاممل فشار قبر است، اگر در این عالم کسی رابه ناحق تحت فشار قراردادی این فشار در آن دنیا بر تو وارد خواهد شد.

وی با اشاره به اعمال فشار دشمن به مسلمانان با سوء استفاده از تعصبات دینی از طریق ایجاد گروه های تکفیری، اظهار داشت: هیلاری کلینتون اعتراف کرده که آمریکا تفکر وهابیت را در میان طالبان و القاعده افغانستان ایجاد کرده تا بتوانند با جسارت شوروی را از افغانستان بیرون کنند و به تدریج در طول سالیان دراز این تفکر را به داعش و یک غده سرطانی در جهان اسلام تبدیل کردند.

بداخلاقی و دوری مردم از علما و مراجع در طول تاریخ سبب ایجاد فرقه های انحرافی شده است

استاد حوزه علمیه با اشاره به ضرورت تخصص در امر دین برای عمل به احکام اسلامی، ابراز داشت: اگر کسی بدون تخصص بخواهد دینداری کند منحرف می شود و دشمن هم روی همین موضوع دست گذاشته و از طریق شبکه های ماهواره ای قصد دارد تا جایگاه مجتهد و مراجع تقلید را در اذهان مردم تضعیف کند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی تصریح کرد: امام صادق(ع) در زمان خودشان عده ای از فقها و مجتهدین دین شناس را در نقاطی مأمور صدور فتوا برای مسلمانان می کردند، این را بدانید که بر خلاف تبلیغات دشمنان و شبکه های ماهواره ای وهابی اجتهاد در شیعه سابقه ای طولانی دارد و سابقه آن به زمان حیات ائمه معصومین(ع) می رسد.

وی توضیح داد: بسیاری از انحرافات و بداخلاقی هایی که در جهان اسلام وجود دارد حاصل مراجعه نکردن مردم و مسلمانان به عالمان دین ودوری مردم از روحانیت است، داعش و بسیاری دیگر از انحرافات در طول تاریخ حاصل همین دوری مسلمانان از قرآن و اهل بیت(ع) و علما و مراجع هستند و دشمنی دشمنان برای شبهه افکنی در اعتقادات و سوء استفاده از عقاید انحرافی به نفع خود هم سابقه ای بسیار طولانی در تاریخ دارد. /869/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات