۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۵۳۰۹۳۱
وزیر آموزش و پرورش:

استخدام نیروهای حق التدریسی آموزش و پرورش نیازمند مصوبه مجلس است

بطحایی درباره بحث استخدامی بعضی معلمان حق التدریسی در شهرهای کوچک و دور افتاده، گفت: استخدام نیروهای حق التدریسی آموزش و پرورش نیازمند مصوبه مجلس است.
بطحایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده برای خلوت تر شدن کلاسهای درس، گفت: اين موضوع با عنوان طرح تراكم دانش آموز در كلاس مطرح شده است كه براي اين كار ما نُرم تعریف شده‌ای را در کشور به تفکیک شهر و روستا در دوره‌های مختلف آموزشی داریم.

وی ادامه داد: ممكن است اين تراكم در برخي مناطق نسبت به سال گذشته افزايش پيدا كند، اما هنوز با آن استاندارد و خط قرمز فاصله دارد.

وزیر آموزش و پرورش تأكيد کرد: ما تراكم در برخي كلاس ها را به منظور اینکه فضای کلاس استاندارد نبوده کاهش داده ايم، براي نمون مكاني وجود داشته که برای کلاس ساخته نشده بود اما به اجبار تبدیل به کلاس شده که در اینجا تعداد دانش آموزانی که می توانستند در کلاس حاضر باشند کمتر شده و میانگین منطقه را پایین آورده است که در این موارد چاره دیگری وجود ندارد.

بطحایی درباره بحث استخدامی بعضی معلمان حق التدریسی در شهرهای کوچک و دور افتاده، افزود: اخيرا مجلس شوراي اسلامي در خصوص نحوه بکارگیری نیروهای حق التدریسی برای آموزش و پرورش تعيين تكليف كرده است، اما تا زماني كه به تصويب نرسد استفاده از همکاران عزیزمان که حق التدریسی هستند همانند گذشته است./٨١٦/

ارسال نظرات