۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۵۲۸۷۹۹
حجت الاسلام رزاقی:

پیام امام حسین سازش ناپذیری با دشمن در هر شرایطی است

استاد حوزه علمیه امام حسین(ع) را علت مبقیه تمام ارزش های اسلامی دانست و گفت: نه تنها امام حسین سید شهدا است بلکه یاران او هم سادات شهدای تاریخ و برگزیدگان خدا هستند.
عزیزالله رزاقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عزیزالله رزاقی، پیش از ظهر امروز در مراسم عزاداری دهه اول محرم دفتر مقام معظم رهبری در قم، با بیان این که برای شناخت هر چیزی باید به دو عنصر فاعلی و فعلی آن توجه کرد، اظهار داشت: انسان مؤمن و عمل صالح لازم و ملزوم هم هستند و ایمان نشانه انسان ارزشی و عمل صالح نشانه رفتار ارزشی است.

استاد حوزه علمیه با بیان این که برای شناخت عاشورا اول باید پدید آورنده آن را شناخت، خاطرنشان کرد: حُسن فاعلی مقدم بر حسن فعلی است بنابراین قیام های بزرگ را باید از مؤسس و رهبر آن قیام شناخت.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی ما هم با وجود محتوای غنی که داشت بدون نام امام خمینی(ره) شناخته نمی شود، گفت: عاشورا و ارزش های عاشورایی را به امام حسین(ع) می شناسند و از این جهت است که امام رضا(ع) از عاشورا به یوم الحسین تعبیر کرده اند.

حجت الاسلام رزاقی امام حسین(ع) را علت مبقیه تمام ارزش های اسلامی دانست و افزود: وقتی پیامبر(ص) می فرمایند حسین از من و من از حسین هستم به این معنی است که باقی ماندن دین اسلام به حسین(ع) بسته است و از انجایی که اسلام نتیجه زحمات 124 هزار پیامبر است تمام انبیاء(ص) وامدار اباعبدالله(ع) هستند.

وی با بیان این که امام حسین(ع) برگزیده خداوند در بین تمام اولیاء الهی است، خاطرنشان کرد: در روایات زیادی این مضمون ذکر شده است که امام حسین(ع) منتخب خدا است و این مقام برای بقیه شهدای کربلا هم وجود دارد زیرا آنها گلچین انسان های ارزشی بودند و سادات شهدای تاریخ هستند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به جایگاه والای سید الشهدا(ع) در کنار قرآن اظهار داشت: در زیارت ناحیه امام حسین(ع) را سند قرآن معرفی کرده است زیرا مصداق عینی پیام های قرآنی است.

وی با بیان این که امام حسین(ع) دلداده به خدا بود، گفت: امتی که الگویی مانند امام حسین(ع) دارد قدرتمندانه در برابر یاوه گویی زورگویان مقاومت می کند و هیچ شکستی برایش وجود ندارد؛ شاهد این مطلب را در پاسخ قاطع مقام معظم رهبری و دیگر مسؤولان در برابر یاوه گویی های ترامپ دیدیم.

حجت الاسلام رزاقی با بیان این که خداوند در قران وعده داده است که ما مؤمنان را یاری خواهیم کرد، افزود: امام حسین(ع) وقتی تمام یاران خود را از دست داده بود و خانواده اش در معرض اسارت بودند هم دست رد بر امان نامه ابن زیاد زد و به همه آزادگان عالم آموخت که در اسلام ذلت و سازش ممنوع است./843/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات