۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳
کد خبر: ۵۲۷۶۴۴
آیت‌الله قرهی:

امام زمان برای ظهور نیاز به امت دارند

آیت‌الله قرهی گفت: امام زمان(عج) برای ظهور نیاز به امت دارند بنابراین هر زمان قالب جسمانی یعنی امت آماده شد امام خواهد آمد.
قرهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله روح‌الله قرهی موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) شامگاه شنبه اول مهر در مراسم سوگواری امام حسین(ع) که در مسجد امام مهدی(عج) برگزار شد، گفت: تا زمانی که مردم به این باور که دین در امت شدن است نرسند امام زمان(ع) ظهور نخواهند کرد.

وی با بیان اینکه روح دین امام است که باید در قالب امت قرار گیرد، افزود: تقوا، اخلاق و عبادت زمانی از ناحیه خداوند پذیرفته است که شما به روح دین یعنی امام و داشتن امت از سوی ایشان اعتقاد داشته و برای آن تلاش کنید، کما اینکه در زیارت جامعه کبیره هم بیان شده که واجبات الهی نظیر نماز، روزه، حج و سایر موارد به واسطه پذیرش ولایت ائمه معصومین(ع) پذیرفته است.

آیت‌الله قرهی با بیان اینکه هر زمان قالب جسمانی یعنی امت آماده شد امام زمان(عج) خواهد آمد، عنوان کرد: در این زمان برای بشریت حیات طیبه به وجود می‌آید و دنیا و آخرت انسان‌ها حسنه می‌شود.

موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) با بیان اینکه هر عملی که از ما صادر می‌شود دلالت بر درون ما دارد، اظهار داشت: بر اساس روایات وارده سه چیز است که قلب هیچ مسلمانی نباید درباره آن خیانت کند، این سه خصلت شامل اخلاص در عمل برای خدا، خواستن خوبی که بهترین آن امام است و همراه جماعت یا امت پشت سر امام حرکت کردن است.

وی درباره اخلاص عمل برای خداوند، ابراز کرد: امام راحل با اخلاص وارد عمل شدند تا برای ظهور زمینه‌سازی کنند و برای امام زمان(عج) امت بسازند، همین شعار «ما اهل کوفه نیستیم علی(ع) تنها بماند» به نوعی تمرین امام و امتی است.

آیت‌الله قرهی با بیان اینکه امامت به ائمه معصومین(ع) تعلق دارد، گفت: امیرمومنان امام علی(ع) از همان ابتدا سکوت نکردند بلکه زمانیکه دیدند امت ندارند مجبور به سکوت شدند، امام حسین(ع) امت نداشتند که به شهادت رسیدند، اما امام زمان(عج) آن هنگام ظهور خواهند کرد که بیعت کسی بر دوش ایشان نباشد بنابراین ما باید امت بودن برای امام را تمرین کرده و ایشان را یاری کنیم./۸۰۷/پ202/ب1

ارسال نظرات