۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۵۲۳۶۵۷
امام جمعه شهرری:

بزرگ‌ترین پیام غدیر تبعیت و اطاعت از ولایت است

امام جمعه شهرری با بیان اینکه بزرگ‌ترین پیام غدیر تبعیت و اطاعت از ولایت است، گفت: در عصر غیبت اطاعت از ولی فقیه جزء وظایف دینی و عقلی مردم به شمار می‌رود.
شاهچراغی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی، امام جمعه شهرری به مناسبت عید سعید غدیر در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: امام محمد باقر(ع) فرمودند: صادقان کسانی هستند که زندگی آنان علوی است.

وی افزود: محبت به امیرمومنان علی(ع) نشانه تقوا و بخل ورزی به حضرت بیانگر دشمنی با ایشان است.

امام جمعه شهرری با استناد به حدیث سلسةالذهب، بیان کرد: امام رضا(ع) زمانی که وارد شهر نیشابور شدند فرمودند: کسی که لااله‌الاالله می‌گوید شعار توحید سر می‌دهد و در دژی محکم قرار می‌گیرد، توحید انسان را از عذاب الهی و آفت‌ها ایمن نگاه می‌دارد و بهشت مستحق چنین فردی است. اما همین توحید اصولی دارد و زمانی این توحید معنا پیدا می‌کند که همراه با ولایت باشد؛ براساس این روایت ولایت در اسلام یک اصل اساسی است.

حجت الاسلام شاهچراغی ادامه داد: امام محمد باقر(ع) فرمودند: دین بر پایه 5 اصل نماز، روزه، زکات، حج و ولایت استوار است و ولایت در فروع دین نیز به عنوان یک اصل به شمار می‌رود بنابراین ولایت کلید باب دین است. به سبب اهمیت همین امر پیامبر(ص) از آغاز رسالت به معرفی ولی و جانشین خود اقدام کردند.

وی اضافه کرد: پیامبر(ص) در روزهای پایانی عمر مبارکشان در حجةالوداع میان جمعیت عظیم حجاج جانشینی و خلافت امیرمومنان علی(ع) را بر همگان اعلام کردند.

امام جمعه شهرری با اشاره به پیامهای غدیر، گفت: نخستین پیام واقعه غدیر لحن شدید و تند خداوند بر اعلام خلافت امام علی(ع) است که به پیامبر(ص) فرمودند: اگر جانشینی امام علی(ع) را به مردم ابلاغ نکنی تمام زحمات 23 ساله تو از بین خواهد رفت؛ دیگر پیام این بود که با معرفی جانشین کفار دچار یاس و ناامیدی شده و قادر به آسیب رساندن به اسلام و مسلمانان نبودند.

حجت الاسلام شاهچراغی ادامه داد: سوم پیام غدیر آن بود که مسلمانان دیگر وحشتی از سوی دشمنان احساس نکنند و دیگر دین اسلام با رهبری الهی امام علی(ع) کامل و نعمت بر مسلمانان تمام شود.

وی ادامه داد: همچنین رضایت خداوند از دین زمانی محقق می‌شود که همراه با حجت الهی باشد، دیگر غدیر نشان داد که انتخاب رهبر الهی تنها توسط خداوند صورت می‌پذیرد و آخرین پیام غدیر انکار رهبر الهی مساوی با کافران شدن انسان است.

امام جمعه شهرری با بیان اینکه مساله غدیر منحصر به زمان پیامبر(ص) نیست، گفت: مساله غدیر تا ابد مطرح است زیرا ولایت الهی همیشگی بوده و تبعیت از ولایت متضمن هدایت انسان‌ها است بر این اساس در عصر غیبت اطاعت از ولی فقیه جزء وظایف دینی و عقلی مردم به شمار می‌رود./813/پ۲۰۱/ی

ارسال نظرات