۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۵۲۳۲۲۰
آیت الله تسخیری:

غدیر یعنی حضور ولایت در هدایت امت

اگر مسلمانان جهان در همه دوران خط مشی و سیره امیرالمومنین امام علی(ع) را به طور کامل در زندگی اجتماعی و فردی خود اجرا می کردند، قطعا امروز جهان اسلام با چنین مشکلاتی مواجه نمی شد. غدیر یعنی حضور ولایت در هدایت جامعه و تربیت امت.
تسخیری

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، آیت الله محمدعلی تسخیری، مشاور مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در امور جهان اسلام با بیان اینکه غدیر یک واقعه عظیم در تاریخ اسلام محسوب شده و دارای گفتمان ویژه ای است، اظهار کرد: به نظر می رسد، پیام بزرگ غدیر این است که باید در جوامع اسلامی زمام امور امت به دست افراد ویژه قرار داده شود، یعنی افرادی که خداوند متعال آنها را برای اداره این جامعه مستقیماً منصوب کرده مثل اوصیاء، انبیاء و یا افرادی که به صورت غیرمستقیم نصب شدند یا فقها که عموما شأنیت رهبری جوامع اسلامی در طول تاریخ را دارند.

وی ادامه داد: اگر مسلمانان جهان در همه دوران خط مشی و سیره امیرالمومنین امام علی (ع) را به طور کامل در زندگی اجتماعی و فردی خود اجرا می کردند، قطعا امروز جهان اسلام با چنین مشکلاتی مواجه نمی شد. غدیر یعنی حضور ولایت در هدایت جامعه و تربیت امت و تقویت ویژگی های امت اسلامی برای تحقق اهداف بزرگ این امت.

آیت الله تسخیری تاکید کرد: به نظرم در این اصول بین مسلمانان اختلاف نیست و در رابطه با ولایت حضرت امیر(ع) همه مسلمانان ایمان دارند به اینکه حضرت(ع) در قله انسان های کامل قرار دارند و می توانند رسالت اوصیاء که همان ادامه رسالت انبیا باشد را بر عهده بگیرند، از این رو، غدیر می تواند در اصولی که مطرح کردم محور وحدت مسلمانان باشد و اگر هم اختلافی در تفسیرات هست با این حال اتفاق نظر بر اصولی که بیان شد، وجود دارد./۱۳۲۵//۱۰۲/خ

ارسال نظرات