۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۵۲۳۲۰۱
آیت الله وحید خراسانی در درس خارج:

ولایت امیرمؤمنان مکمل دین و نعمت الهی است/ علی را نشناخته ایم

حضرت ‌آیت الله وحید خراسانی با بیان این که امیرمؤمنان علی(ع) در روز قیامت میزان است، گفت: از آدم تا عیسی بن مریم، همه انبیا، اوصیا، اولیا به علی(ع) سنجیده می شوند.
آیت الله وحید خراسانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیتالله حسین وحید خراسانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به جایگاه عظیم و رفیع امیرمؤمنان علی(ع) گفت: ما امام علی(ع) را نشناخته ایم.

وی با اشاره به اهمیت ویژه واقعه غدیر خم افزود: در این روز خداوند دین را تکمیل کرد و دین در نزد خداوند اسلام است اما مکمل علی(ع) است، تکمیل به ولایت علی(ع) است؛ در روز غدیر اتمام نعمت انجام شده و همه نعم ناقص اما ولایت او مکمل است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که این اسرار معلوم نشده است، اظهار داشت: چه کسی امیرمؤمنان علی(ع) را شناخته است، حضرت می فرماید والله اگر هفت اقلیم را به علی بدهند با آنچه تحت افلاک این اقالیم است تا پوست جوی را از دهن مورچه ای در بیاورم، نخواهم کرد.

وی ادامه داد: این عدل مطلق در عالم عقل را مبهوت کرده است، اقالیم هفت گانه بما تحت افلاکها، در عوض پوست جو از دهن مورچه در بیاورد، نخواهد کرد، چه کسی حضرت را شناخته؟ عقل حیران است.

حضرت آیت الله وحید خراسانی ابراز داشت: کسی در جهان این سعادت را ندیده که امیرمؤمنان در کعبه ولادت و در مسجد شهادت داشتند، حضرت در کعبه متولد شد و در کوفه در محراب عبادت در حال سجده فرق شکافت  و به شهادت رسید.

وی عنوان کرد: مهم این است که جبرئیل بین زمین و آسمان فریاد زد«تهدمت و الله أرکان الهدی» اما خود او دست روی فرق شکافته گذاشت و گفت«فزت و رب الکعبه» این علی بن ابی طالب(ع) است، چه کسی او را شناخت؟

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: مهم این روزگار نیست، مهم آن است «و السماء رفعها و وضع المیزان» عقل این جا حیران است؛ آسمان مرفوع خاتم النبین(ص) و میزان موضوع امیر المؤمنین(ع) است.

وی اضافه کرد: در روز قیامت حضرت علی(ع) میزان است یعنی از آدم تا عیسی بن مریم، همه انبیا، اوصیا، اولیا به علی(ع) سنجیده می شوند که آیا نسبت شان به او چه نسبتی است، این عقل را حیران می کند؛ ختم کلام، کلام خاتم است که فرمود یا علی خدا را نشناخت الا من و تو، من را نشناخت الا خدا و تو، تو را نشناخت الا خدا و من./1323/ ۲۰۲/ص

ارسال نظرات