۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۳
کد خبر: ۵۱۵۷۳۳
حجت الاسلام ماندگاری:

مهربانی باید در مجامع اجتماعی کشور نهادینه شود

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه نخستین رأفت و مهربانی نسبت به خود انسان تعریف شده است، گفت: اگر پیرو امام رئوف هستیم مهربانی باید در خانواده ها و بین افراد وجود داشته باشد.
حجت الاسلام ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا چهارشنبه شب در برنامه آسمان هشتم که به صورت زنده از مشهد مقدس و شبکه افق سیما پخش شد، با اشاره به رأفت و مهربانی امام رضا(ع) گفت: در روایات نخستین رأفت و مهربانی نسبت به خود انسان تعریف شده است، بالاترین نامهربانی انسان به خود این است که می تواند آگاه شود اما این کار را نمی کند.

وی افزود: بالاترین نامهربانی این است که انسان نقشه راهی همانند قرآن کریم و امامان بزرگی همانند ائمه طاهرین(ع) برای رسیدن به سعادت داشته باشد اما از آن استفاده نکند و به بیراهه برود، بالاترین نامهربانی انسان به خود این است که می تواند راه بهشت را پیدا کند اما در راه جهنم گام بر می دارد.

استاد حوزه و دانشگاه قسمت دوم نامهربانی را نسبت به دیگران عنوان کرد و اظهار داشت: بدحجابی نامهربانی به خود، به همسر و به دیگران است، کسی که بدحجابی می کند با دستور خداوند که به مصلحت او است به مخالفت می پردازد و به خود و دیگران نامهربانی می کند.

وی ادامه داد: اگر پیرو امام رئوف هستیم مهربانی باید در خانواده ها و بین افراد وجود داشته باشد، امام صادق(ع) فرمودند که شیعیان باید زینت ما باشند نه این که مایه ننگ ما به شمار روند، از رحمت اهل بیت(ع) به ویژه امام هشتم باید حسن استفاده را انجام داد.

حجت الاسلام ماندگاری با بیان این که شیعیان باید از امام رضا(ع) استفاده کرده و پرواز به سوی حق و حقیقت داشته باشند، ابراز داشت: شهدا این استفاده درست را بردند، هزاران شهید از امام رضا(ع) پر پرواز به سوی خداوند متعال گرفتند.

وی عنوان کرد: متأسفانه گاهی مشاهده می شود که دوستداران امام مهربانی ها در مجامع گوناگون اجتماعی همچون بازار و ادارات نسبت به یکدیگر مهربان نیستند، در ادارات، مغازه ها و جامعه نباید به آبروی مردم نامهربانی شود.

عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا خاطرنشان کرد: مهربانی ها در جامعه می تواند اثرگذاری بسیاری داشته باشد و راه انسان های دیگر را تغییر دهد؛ در مقابل مهربانی به خدا و اهل بیت(ع)، خود و دیگران انسان نسبت به شیطان باید نامهربان باشد و از آن تبعیت نکند.

وی اضافه کرد: هر کس گناه انجام دهد از شیطان پیروی کرده و با خداوند متعال نامهربانی می کند که در نهایت به ضرر او تمام خواهد شد./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات