۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۵۱۳۵۲۴
رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان قم:

تمام سرزمین قم حرم اهل بیت است باید حریم آن را حفظ کنیم

حجت الاسلام ولدان با بیان شباهت های حضرت معصومه(س) و حضرت زهرا(س) حضور ایشان در قم را مایه برکتی دانست که این شهر را مقدمه ساز قیام امام عصر(عج) کرده است.
حجت الاسلام ولدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدباقر ولدان، رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان قم، امشب در مراسم شب ولادت حضرت معصومه(س) که در مسجد فاطمه الزهرا(س) پردیسان قم برگزار شد، با تبریک میلاد کریمه اهل بیت(ع) اظهار داشت: زندگی در جوار بانویی که شباهت زیادی به حضرت زهرا(س) دارد توفیقی بزرگ برای اهل قم است.

وی با بیان این که اگر حضرت زهرا(س) هم کفوی مانند حضرت علی(ع) نمی داشت شاید ازدواج نمی کرد، افزود: دلیل ازدواج نکردن حضرت معصومه(س) نداشتن هم کفو بود اگر چه که آن حضرت از معصومان نیستند ولی به قدری نزدیک به مقام عصمت بود که امام معصوم لقب معصومه را بر ایشان نهاد.

حجت الاسلام ولدان با بیان این که وجه شباهت دیگر حضرت معصومه(س) با حضرت زهرا(س) در شفیعه بودن است، ابراز داشت: مقام شفاعت حضرت زهرا(س) شفاعت جمیع گناهکاران امت پیامبر اسلام(ص) است و در زیارتنامه حضرت معصومه(س) هم شفاعت یکی از ارکان ارادت ما به ایشان است و شفاعت ایشان شامل همه مسلمانان خواهد شد.

وی اظهار داشت: حضرت معصومه(س) چنان جایگاه بلند مرتبه ای دارد که در روایت آمده است که هر کس او را زیارت کند بهشت بر او واجب می شود؛ حضرت معصومه(س) کریمه است به این معنا که سفره کرامت او خاص و عام نمی شناسد و هیچ کس از سفره کرامت او ناامید بر نمی گردد.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان قم خاطرنشان کرد: شباهت دیگر این دو بانوی بلند مرتبه شهیده بودن هر دو است زیرا حضرت معصومه(س) هم بر اثر مسمومیتی که در ساوه برای ایشان ایجاد کردند بعد از 17 روز که در قم اقامت داشتند به مقام شهادت رسیدند.

وی با اشاره به استقبال بی نظیر مردم قم از حضرت معصومه(س) و همراهی زنان قم با آن حضرت افزود: خداوند به واسطه حضور حضرت معصومه(س) به زمین قم برکت داد و سرزمین قم مقدس شد؛ امام صادق(ع) فرمودند که «برای ما اهل بیت(ع) حرمی است و آن قم است».

حجت الاسلام ولدان با بیان این که نه تنها اطراف مرقد مطهر حضرت معصمه(س) بلکه تمام شهر قم حرم اهل بیت(ع) است، افزود: افتخار حضور در حرم مسؤولیت هایی را می آورد که یکی از آن مسؤولیت ها حفظ حریم حرم است.

وی با بیان این که قم ویژگی قیام کردن را دارد و مقدمه انقلاب اسلامی ایران هم از قم آغاز شد، اظهار داشت: انقلاب ما انفجار نور و مقدمه قیام اصلی است؛ در حقیقت ما الان در بین الطلوعین تاریخ بشریت قرار داریم زیرا انقلاب اسلامی طلوع فجر صادق بود و قیام امام زمان(عج) هم طلوع نور خواهد بود.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان قم با اشاره به این گفته مقام معظم رهبری که ما در یک پیچ تاریخی مهم قرار داریم، گفت: همانطور که خوابیدن در بین الطلوعین کراهت شدیدی دارد امروز هم همه ما باید بیدار باشیم و بصیرت داشته باشیم و در خواب غفلت فرو نرویم./843/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات