۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۵۰۶۷۸۸
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

روحیه خیانت و جنگ طلبی رژیم صهیونیستی موروثی است

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه روحیه خیانت و جنگ طلبی رژیم صهیونیستی موروثی است، گفت: مقاومت اسلامی شکل نمی گرفت، امروز هیچ سرزمینی در مقابل این قوم در امان نبود.
حجت ‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسمین ناصر رفیعی امروز در سخنرانی آیین ترتیل خوانی قرآن کریم آستان مقدس حضرت معصومه(س) که در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد با بیان این که آیه 26 سوره احزاب به تحلیل رفتارهای نظامی و سیاسی رسول اکرم(ص) در برابر یهودیان پرداخته است، اظهار داشت: «بنی نضیر، بنی قینقاع و بنی قریظه» مثلث یهودیان حاضر در شهر مدینه بودند که اسلام را همواره مورد تهدید قرار داده اند.

عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه امضای معاهده بین مسلمانان و یهودیان مدینه را زمینه تامین امنیت مدینه از سوی رسول گرامی اسلام توصیف کرد و عنوان داشت: بندهای این پیمان، بسیار جالب است؛ چرا که بعدها یهودیان یک یک این بندها را زیر پا گذاشته و پیمان شکنی را به کمال رساندند.

وی ادامه داد: یهودیان مدینه متعهد شدن که بر اساس این معاهده به هیچ یک از اقدام های تعیین شده دست نزنند چنانکه در این معاهده آمده بود که مثلث یهودیان حاضر در مدینه نباید به«همکاری بر ضد پیامبر، همکاری بر ضد یاران پیامبر یعنی همه مسلمانان، اقدام تبلیغاتی، اقدام مسلحانه، پشتیبانی تدارکاتی دشمن و توطئه هایی پنهان و آشکار، در شب یا روز» دست زده که اگر چنین کنند امت اسلام علیه آنان اقدام نظامی خواهد داشت.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به این که قبل از جنگ احزاب قبیله های یهودی بنی نضیر و بنی قینقاع به دلیل خیانت در معاهدات خود به فرمان رسول خدا(ص) از مدینه کوچ داده شده بودند، ابراز داشت: قرآن کریم در برابر یهود با ادبیات سخت گیرانه به بیان اوصاف مواجهه امت اسلام با یهود پرداخته است این در حالی است که نسبت به مسیحیت چنین ادبیاتی را بکار نگرفته است.

وی افزود: قرآن کریم علما، راهبه ها و نبود خوی تکبر در مسیحیت را دلیل الگوی مواجهه خود با مسیحیت توصیف کرده است؛ بر این اساس یهودیان بر هویت تکبر ورزی و روحیه خیانتی که دارند بارها معاهدات خود را با رسول گرامی اسلام زیر پا گذاشته و به عهد خود وفا نکرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به این که پس از اتمام جنگ احزاب خداوند متعال دستور محاصره قبلیه بنی قریظه را صادر کرد، گفت: رسول گرامی اسلام پس از دریافت این دستور از سوی خداوند متعال نماز عصر خود را در مقابل قلعه این قوم خطا کار یهود اقامه فرمود؛ بر این اساس تاریخ نقل کرده که این محاصره 25 روز به طول انجامیده است.

وی ادامه داد: آیه 26 و 27 سوره احزاب اوضاع و احوال این جنگ را چنین توصیف کرده است که«و خداوند گروهى از اهل کتاب (یهود) را که از آنان مشرکان عرب حمایت کردند از قلعه هاى محکمشان پائین کشید و در دلهایشان رعب افکند (و کارشان به جائى رسید که) گروهى را به قتل مى رساندید و گروهى را اسیر مى کردید؛ و زمینها و خانه ها و اموالشان را در اختیار شما گذاشت، و (همچنین) زمینى را که هرگز در آن گام ننهاده بودید; و خداوند بر هر چیزى تواناست»

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) به وارثت روحیه خیانت و جنگ طلبی نظام غاصب صهیونیسم از یهودیان متعصب اشاره کرد و ابراز داشت: اگر فرزندان امت حزب الله در مقابل این قوم خون خوار جریان مقاومت را شکل نمی دادند امروز هیچ سرزمینی در مقابل این قوم در امان بود.

عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه با بیان این که اسلام بدترین برخورد ممکن را با خیانت کرده است، عنوان داشت: خیانت به هفت گروه خیانت دینی، مالی، علمی، خانوادگی، خیانت در امانت، قضائی و خیانت نظامی تقسیم می شود.

وی ادامه داد: امام علی(ع) در دوران کوتاه ولایت رسمی خود در الگوی مواجهه حکومت اسلامی با یکی  از اختلاس گران زمان خود نه تنها پول اختلاس شده را از او پس گرفت بلکه افزون بر برکناری از سمتش او را به زندان نیز انداخت؛ بر این اساس ما معتقد هستیم که این الگو باید سرلوحه اعمال دولت ما نیز قرار گیرد./837/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات