۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۵۰۵۶۳۱
آیت الله موسوی جزایری:

دولت مطالبات رهبری درباره روستاها را تحقق بخشد

آیت الله موسوی جزایری گفت: دولت با اعطای وام های قرض الحسنه بدون سود و آموزش جوانان روستایی مطالبات رهبری درباره آبادانی روستاها را محقق کند.
آیت الله موسوی جزایری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته که در مصلای امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد، با سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی ابراز داشت: شب ۲۳ ماه مبارک رمضان بسیار مهم و در کتاب دعوات راوندی از امام صادق(ع) نقل شده است که در چنین شبی سرنوشت انسان رقم می خورد و مرگ و میرها، طول عمر، رزق و روزی و قضا و قدر الهی تا شب قدر سال آینده معین می شود و خوشا به حال بنده ای که چنین شبی را در حال نماز و دعا بگذارند و گناهانش را پیش روی خود مجسم و بر گذشته بد و فرصت های از دست رفته گریه کند که در آن صورت از رحمت خدا مأیوس نشود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه ۲۳ رمضان شب نزول قرآن کریم و امام زمان(عج) است، افزود: در چنین شبی قرآن و عترت با هم پیوند می خورند؛ چرا که در شب ۲۳ رمضان ملائکه خداوند بر منجی عالم بشریت فرود می آیند و عرض ادب می کنند و چه بهتر که در چنین شبی با امام خود مواسات کرده و دعای تعجیل فرج را بسیار و در همه احوال بخوانیم.

امام جمعه اهواز با اشاره به در پیش بودن روز جهانی قدس، عنوان داشت: امیدهای بسیاری در چنین روزی داریم و حضور پرشور عموم مردم به ویژه با توجه به اتفاقات اخیر اهمیت بیشتری دارد و باید لبیک دوباره ای با امام داشته باشیم.

زعیم حوزه های علمیه خوزستان در ادامه با اشاره به شهادت چهار شهید حزب مؤتلفه اسلامی پس از ترور حسنعلی منصور، ابراز داشت: آنها مجوز ترور را از یکی از مراجع تقلید اخذ کردند و آن هم به این خاطر که منصور از اسلام خارج شده و قانون کاپیتولاسیون را به تصویب رساند و نتیجه چنین قانونی ذلت ملت مسلمان ایران در برابر آمریکایی ها است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ترور حسنعلی منصور در زمان خود را در پیشبرد اهداف انقلاب مؤثر دانست و گفت: شهادت شهید چمران از دیگر رویدادهای هفته جاری است، مرد علم و دانشی که در آمریکا به عنوان مغز متفکر شناخته شد پس از نهضت شیعیان لبنان به رهبری امام موسی صدر، آمریکا و مدارج علمی را رها و به خدمت موسی صدر درآمد.

سید حسن نصرالله نه تنها برای عالم تشیع بلکه برای جهان اسلام تحفه الهی است

این مقام مسؤول با بیان اینکه سید حسن نصرالله از تربیت یافتگان مکتب امام موسی صدر و شهید چمران است، خاطرنشان کرد: سید حسن نصرالله نه تنها برای عالم تشیع بلکه برای جهان اسلام تحفه الهی است.

آیت الله موسوی جزایری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دلاوری های مدافعان حرم و رسیدن آنها به مرزهای سوریه و عراق، اظهار داشت: در این پیروزی بزرگ بخش زیادی از مرزها از لوث تکفیری ها و داعشی ها پاک شد و نفس ها و روزهای آخر عمر داعشی ها را مشاهده می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: داعشی ها دیوانه وار در صدد انتقام گرفتن هستند به ویژه علیه کشورمان؛ چرا که بیشترین ضربات را از ما خوردند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ابراز داشت: عنایات خداوند و امام زمان(عج) و زحمات نیروهای امنیتی، اطلاعاتی، سپاه و آگاهی مردم مانع از انتقام گیری گروه های تکفیری شده است.

امام جمعه اهواز با اشاره به دیوانگی تکفیری ها و پذیرش ضربه های مهلک از نظام اسلامی، اظهار داشت: آنها قتل ما را بر خود واجب می دانند؛ از این رو باید حواسمان جمع باشد تا ضربه هایی را وارد نکنند گرچه ۱۷ بیگناه را در تهران به شهادت رساندند.

زعیم حوزه های علمیه خوزستان با اشاره به خطاب رهبر معظم انقلاب به دولتمردان، عنوان داشت: افتخار دولت رساندن اینترنت به روستاها است و رهبری ضمن تشکر از چنین اقدامی توجه به عدم نابودی محصولات داخلی، ایجاد بازار اشتغال، آسفالت سازی جاده ها و قیمت خرید تضمینی محصولات را خواستار شد.

آیت الله موسوی جزایری گفت: روستاهای ما غنی و زمینه کاری فراوانی دارند اما جوانان روستایی با مراجعه به ما خواهان معرفی به ادارات هستند، در حالی که چنین امری نباید اتفاق بیفتد و به روستاها وفادار باشیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خطاب به جوانان روستایی، خاطرنشان کرد: شما در کنار سایر جوانان باید برای آبادی روستاهایتان برنامه ریزی کنید و دولت هم با اعطای وام های قرض الحسنه بدون سود یاری رساند و در عین حال به آموزش جوانان روستایی بپردازد تا مطالبات رهبری تحقق یابد./۹۴۵۶/۲۰۱/ب2

ارسال نظرات