۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۵۰۵۶۲۵
کارشناس مسائل مذهبی:

ولایت امیرمؤمنان، گذرنامه ورود به بهشت است

حجت الاسلام جباری با اشاره به اینکه گذرنامه همه ما در روز قیامت برای ورود به بهشت، ولایت امیرمؤمنان(ع) است، گفت: البته ناگفته نماند که تنها محبت کافی نیست، بلکه باید با عمل به سیره اهل بیت(ع) نیز باشد.
ولایت پذیری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام جباری در جلسه ای که به مناسبت شب های قدر در مسجد امام حسین(ع) برگزار شد، با بیان اینکه برای فهم عظمت خداوند باید خلقت او را درک کنیم، گفت: خداوند هفت آسمان را خلق کرده است که با دقت در روایات درمی یابیم این زمین و آسمان و انسان های درونش به اندازه ذره ای در برابر کل نظام هستی هستند؛ همچنین آسمان اول در برابر آسمان دوم نیز اینچنین حالتی دارد.

خداوند بر همه ما ولایت دارد

کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به آیه شریفه «ولله ملک السماوات والارض»، اظهار اشت: همه عالَم مِلک خداوند متعال است؛ بنابراین باید بدانیم که نباید در برابر او مغرور شویم، بلکه باید همواره متواضع باشیم و بدانیم که تواضع مبتنی بر شناخت و معرفت صحیح از خداوند است.

وی ادامه داد: خداوند مالک همه چیز است، پس بر همه ما ولایت دارد؛ وظیفه ما در برابر ولایت او این است که مطیع باشیم؛ بر این اساس اگر در برابر فرمان های الهی نافرمانی کنیم، با خشم و غضب او مواجه خواهیم شد.

خداوند ولایت خود را به هر کس که بخواهد تفویض می کند

حجت الاسلام جباری با اشاره به آیه «اِنِّما وَليُّكُمْ اللهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذينَ آمَنُوا الَّذينَ يُقيمُونَ الصلَّوهَ وَ يُؤتُونَ الزَّكاهَ وَ هُمْ راكِعُونَ» عنوان کرد: خداوند ولایت خود را در این آیه به پیامبر اکرم(ص) و پس از ایشان به امیرالمؤمنین(ع) تفویض کرده است؛ همه ما نیز باید مطیع خداوند باشیم و از دستورات او پیروی کنیم و بدانیم که روز قیامت هیچ عملی بدون ولایت پذیری مورد قبول درگاه خدای متعال قرار نخواهد گرفت.

فراموشی غدیر، خیانتی بزرگ است

کارشناس مسائل مذهبی خاطرنشان کرد: پدران و مادران بدانند که اگر جریان غدیر خم را به فرزندان خود آموزش ندهند، خیانت بزرگی را مرتکب شده اند و روز قیامت باید پاسخگو باشند؛ ضروری است فرزندان را به سیره علوی آشنا سازیم تا افکار غلط نتواند جایگزین آن شود.

وی افزود: بنا به روایات رسیده در هنگام عبور از پل صراط افراد در چند ایستگاه مورد پرسش و پاسخ قرار می گیرند و یکی از این ایستگاه های، ایستگاه پذیرش ولایت علی (ع) است؛ عبدالباسط از قاریان معروف قرآن، و استاد قاریان از اهالی مصر بود، که در 61 سالگی از دنیا رفت؛ پسر عبدالباسط پس از فوت پدر، چند بار پدر را در عالم خواب دید، که از رؤیاهای صادقه است.

حجت الاسلام جباری ادامه داد: عبدالباسط خطاب به پسر گفت «نگران من نباش، قرآن مرا از رفتن به جهنم حفظ کرد، اما برای عبور از پل صراط تا به بهشت برسم، مرا در آستانه پل صراط متوقف کرده اند و می گویند نیاز به ولایت امیرمؤمنان علی (ع) دارد، از تو پسرم می خواهم که به نجف اشرف سفر کنی، به محضر مراجع و علما برو، از آن ها بخواه که تذکره عبور از پل صراط از مولی علی (ع) برایم بگیرند، که همان تذکره ولایت است».

کارشناس مسائل مذهبی  با بیان اینکه پسر عبدالباسط به سخنان پدرش عمل کرد و به نجف اشرف رفت، ادامه داد: وی به زیارت مرقد منور امام علی(ع) رهسپار شد و پس از توسل، به محضر مراجع وقت رفته و ماجرای خوابش را تعریف کرد و از آن ها خواست تا این تذکره را از امیرمؤمنان علی (ع) بگیرند، و به قولی همین پسر عبدالباسط در پی خوابی که می بیند در زمره ی محبین اهل بیت(ع) قرار گرفته و شیعه می شود.

وی یادآور شد: گذرنامه همه ما در روز قیامت برای ورود به بهشت، ولایت امیرمؤمنان(ع) است؛ البته ناگفته نماند که تنها محبت کافی نیست، بلکه باید با عمل به سیره اهل بیت(ع)، محبت حقیقی خودمان را نسبت به ایشان ثابت کنیم.

حجت الاسلام جباری با اشاره به اینکه ضروری است همه مردم اسلام شناس شوند، ابراز داشت: مردم باید اسلام را به خوبی بشناسند تا گول برخی کسانی که با اسم دین و در لباس دین ظاهر می شوند را نخورند؛ رییس جمهور ما خودش روحانی است، اما متأسفانه می خواهد با دشمن مصالحه کند گویی سیره حسینی را از یاد برده است.

وی در پایان با بیان اینکه برخی می گویند چرا مراجع تقلید به پا نمی خیزند و سخنی نمی گویند، اظهار داشت: امروزه مراجع تقلید هر چه می گویند کسی بدان عمل نمی کند؛ همه مراجع مگر نگفتند که پول خود را از بانک ها بردارید، چون سود بانکی ربا و حرام است؟ آیا ما برداشتیم؟؛ روز عاشورا شخصی به امام حسین(ع) عرض کرد «شما که نفس حق دارید، چرا این مردم به سخنان شما گوش نمی دهند»، حضرت(ع) فرمودند «چون شکم هایشان از حرام پر شده است»./841/۲۰۳/ب2

ارسال نظرات