۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۵۰۴۲۸۷
استاد حوزه علمیه خواهران:

دعای والدین در عاقبت به خیری فرزند مؤثر است

استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه دعای والدین در عاقبت به خیری فرزند مؤثر است، گفت: از اهل بیت(ع) درخواست کنیم که فرزندان ما دوست دار ایشان باشند.
دعا برای والدین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم زنجانی، استاد حوزه علمیه خواهران امروز در محفل ترتیل خوانی بانوان که در شبستان نجمه خاتون(س) آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به آیه 100 سوره اسراء گفت: خداوند در آیه می فرماید«قُلْ لَوْ أَنْتُمْ تَمْلِکُونَ خَزائِنَ رَحْمَةِ رَبِّي إِذاً لَأَمْسَکْتُمْ خَشْيَةَ الْإِنْفاقِ وَ کانَ الْإِنْسانُ قَتُوراً».

وی افزود: خداوند در آیه علت عدم انفاق را بخل آدمی عنوان می کند و می فرماید«بگو: اگر شما خزانه های رحمت پروردگار مرا مالک می شدید آن گاه از بیم (تمام شدن خزائن به واسطه) انفاق حتما امساک می کردید و انسان همواره (از روی نیاز و فقر ذاتی خود طبعا) بخیل است.

استاد حوزه علمیه خواهران ادامه داد: بر این اساس انسانی می تواند اهل انفاق و کرامت باشد که بخل و حسد را کنار گذارد و از روی ایمان و عمل صالح و اعتقاد به رحمت الهی انفاق کند همان گونه که امام حسن(ع) این گونه بودند.

خانم زنجانی با بیان اینکه امام حسن(ع) الگوی انفاق و  کرامت هستند، گفت: امام حسن(ع) به این علت به کریم اهل بیت(ع) مشهور هستند که در طول زندگی پر برکت خود سه مرتبه اموال خود را در راه خدا انفاق کردند و هرگز در این زمینه بخل و ترس از فقر و تنگدستگی نداشتند.

وی افزود: امام حسن مجتبی(ع) با وجود اینکه مرکب داشتند 25 مرتبه را با پای پیاده عازم حج شدند، گفت: در یکی از این سفرها پای امام حسن(ع) ورم کرد و ایشان برای اینکه بتوانند مسیر خود را ادامه دهند به غلام خود مبلغی پول دادند تا از یک مرد سیاه پوست برای ایشان پماد بگیرد، گفت: غلام امام حسن(ع) زمانی که به آن مرد رسید و در ازای پول از او برای امام حسن(ع) درخواست پماد و روغن کرد، مرد سیاه پوست پول را نگرفت و به غلام گفت که عرضی محضر امام حسن(ع) دارد و با غلام نزد حضرت رسید.

وی افزود: زمانی که آن مرد سیاه چهره با غلام به نزد امام حسن(ع) شرفیاب شد به حضرت عرض کرد که همسرم باردار است و من می خواهم که شما دعا کنید که فرزندم محب و شیعه شما باشد که امام حسن(ع) در پاسخ فرمود که دعای تو مستجاب شده و هم اکنون فرزند تو متولد شده و دوست دار و شیعه ماست.

استاد حوزه علمیه خواهران ادامه داد: این موضوع نشان می دهد که دعای والدین در عاقبت به خیری فرزند تا چه اندازه مؤثر است و ما باید از اهل بیت(ع) درخواست کنیم که فرزندان ما دوست دار ایشان باشند.

خانم زنجانی یادآور شد: براین اساس تا جایی که می توانیم باید برای عاقبت به خیری فرزندان خود دعا کرده و از خداوند مدد بجوییم./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات