۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۵۰۴۲۰۶
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد:

غرور نخستین عامل لغرش و طغیان آدمی است

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که غرور کاذب انسان را به شکست می کشاند و زمانی که انسان خود را بی نیاز ببیند طغیان خواهد کرد، گفت: بر این اساس نخستین وسیله لغزش و طغیان آدمی غرور است.
حبیب الله فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد، امروز در شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این که صلوات بر رسول خدا غم ها را از دل زدوده و موجب برکت در رزق و روزی اعم از مادی و معنوی می شود، گفت: هرکس بر امر صلوات مداومت داشته باشد این صلوات و سیله نجات او شده می شود.

وی با تبریک سالروز ولادت امام حسن مجبتی(ع) به حدیثی از این امام بزرگوار در خصوص برکات ماه رمضان اشاره کرد، افزود: امام حسن(ع) در روایتی می فرمایند که خداوند رمضان را ماه میدان مسابقه قرار داده است و تقدیرات یکسال مؤمن در این ماه نوشته می شود و اولیای الهی سعی می کنند سبقت شان در امور معنوی باشد و گره گشایی از کار مومن در این ماه بر اساس روایات از عبادت هزار ماه برتر است.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: صله رحم، احسان، کمک به والدین و  دستگیری از مستمندان موجب خشنودی و عاقبت به خیری و آمرزش الهی خواهد شد؛ کسی که به فکر مسائل اخروی باشد اصلا به مادیات فکر نمی کندکه بخواهد زندگی خود را با آن ها مشغول کند، دنیا با تمام مواهب و رنگ و لعابش در چشم چنین فردی بی مقدار و بی ارزش خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد با بیان این که انسان باید شکر گذار نعمت سلامتی، عافیت و امنیت بوده و از خداوند طلبکار نباشد، گفت: مؤمن به داشته های خود قانع بوده و شکر گذار این نعمات است.

وی با اشاره به طغیان گری انسان در مواقع بی نیازی افزود: آل سعود از گرگ درنده هم وحشی تر هستند و به جای این که اموال خود را صرف محرومان کنند به رییس جمهور آمریکا و اسرائیل می دهند؛ زمانی که انسان از صراط مستقیم منحرف شود طغیان گری بیش او بیش از حد تصور افزایش می یابد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که غرور کاذب انسان را به شکست می کشاند و زمانی که انسان خود را بی نیاز ببیند طغیان خواهد کرد، یادآور شد: بر این اساس نخستین وسیله لغزش و طغیان آدمی غرور است./968/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات