۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۵۰۳۳۰۵
آیت‌الله فقیهی:

بیان اعجاز قرآن شبهه افکنی دشمنان را خنثی می‌کند

استاد حوزه علمیه با اشاره به شبهه افکنی دشمنان در فضای مجازی و ماهواره‌ها، گفت: ما باید اعجاز و تحدی قرآن را برای جوانان بگوییم تا تردیدشان از بین برود.
آیت الله فقیهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محسن فقیهی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ظهر امروز در درس تفسیر سوره بقره که در مسجد سلماسی قم برگزار شد، اظهار داشت: قرآن معجزه همیشگی است و همیشگی بودن قرآن نشان می‌دهد که پیامبری که این معجزه را آورده خاتم پیامبران است.

وی با اشاره به موارد مختلفی که خداوند در قرآن تحدی کرده است، گفت: در آیه 49 سوره قصص خداوند می‌گوید اگر می‌توانید کتابی مانند قرآن بیاورید و در آیه 13 سوره هود می‌گوید اگر می‌توانید 10 سوره مانند قرآن بیاورید و در آیه 38 سوره یونس گفته است تمام مردم و دانشمندان جمع شوید و یک سوره مانند قرآن بیاورید ولی هنوز کسی نتوانسته است و این تحدی علامت معجزه بودن قرآن است.

آیت‌الله فقیهی با بیان این که انسان در اعتقادات باید به یقین برسد، اظهار داشت: خداوند قرآن را برای ما فرستاده است تا ما شک و تردید را کنار بگذاریم ولی امروز فضای مجازی و رسانه‌های غربی اعتقادات جوانان را از بین می‌برد و ما باید اعجاز و تحدی قرآن را برای جوانان بگوییم تا تردیدشان از بین برود.

وی خاطرنشان کرد: این که قرآن بر پیامبر(ص) نازل شده است به خاطر ویژگی خاصی نبوده است زیرا پیامبر(ص) هم مانند سایر بندگان خدا عبد خدا بود ولی چون پیامبر(ص) عبد واقعی خدا بود قرآن بر او نازل شد و این طور نبود که پارتی‌بازی باشد.

استاد حوزه علمیه رسیدن به مقامات اخروی را بر اساس لیاقت‌های انسان دانست و اظهار داشت: اگر ایمان همراه با عمل صالح باشد در دستگاه خداوند برگزیده می‌شویم و پیامبر(ص) که به پیامبری مبعوث شد به خاطر عبد بودن او بود که هیچ‌چیز را برای خود نمی‌خواست و برای خود شأنیتی فرای عبد بودن قائل نبود.

وی با بیان این که پیامبر(ص) در مجلسی که می‌نشست فرقی میان او و دیگران نبود و در صدر مجلس نمی‌نشست، اظهار داشت: ما هم باید از پیامبر(ص) الگو بگیریم و باید مقداری کارکنیم و به خاطر خدا گذشت داشته باشیم و عبد خدا باشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با بیان این که تحدی قرآن نشان از قاطعیت و درستی قرآن دارد، خاطرنشان کرد: قطعیت لازمه هدایت مردم است و کسانی که مسؤول هدایت جامعه هستند اگر حرفی می‌زنند باید به حرف خود عمل کنند و اگر حرف از ساده زیستی و قناعت می‌زنیم خودمان ماشین و خانه آنچنانی نداشته باشیم./843/پ۲۰۲/ی

 

ارسال نظرات