۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۴۹۵۳۰۵
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

صحیفه سجادیه بهترین منبع آموزشی سبک زندگی اسلامی است

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه امام سجاد(ع) سبک زندگی اسلامی را در قالب دعا بیان کرده است، گفت: صحیفه سجادیه یکی از بهترین منابع آموزشی برای سبک زندگی اسلامی است.
حجت الاسلام سالاری مکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه استان خراسان شمالی، شب گذشته در آیین رونمایی از پوستر فراخوان مقالات همایش ملی «سجاده مهر» که در مسجد امام سجاد(ع) بجنورد برگزار شد، با اشاره به اهمیت و جایگاه آموزه‌های امام سجاد(ع) برای تحقق سبک زندگی اسلامی، اظهار کرد: آن امام همام مبانی سبک زندگی اسلامی را در قالب دعا در صحیفه سجادیه بیان کرده؛ ازاین‌رو این کتاب یکی از بهترین منابع آموزشی برای سبک زندگی اسلامی محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر ضرورت آشنایی بیشتر مردم با صحیفه سجادیه، افزود: برگزاری همایش ملی سجاده مهر فرصتی برای پرداختن بیشتر به آموزه­های والای این امام همام است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی که دبیر علمی همایش ملی «سجاده مهر» در استان خراسان شمالی هم است، اضافه کرد: توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و تبیین رساله حقوقی حضرت امام سجاد(ع)، تولید محتوای متناسب با نیاز جامعه، شناسایی ظرفیت‌های علمی پژوهشی مساجد کشور درزمینهٔ تولید محتوای متناسب و ارزشمند، استفاده از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های جوانان محقق مسجدی در خصوص رساله حقوقی حضرت امام سجاد(ع) و زمینه‌سازی برای بروز عرضه نوآوری‌ها، خلاقیت‌ها و ابتکارات محققین داعیان الی الله و مبلغان اسلام ازجمله اهداف برگزاری همایش پژوهشی سبک زندگی از نگاه امام سجاد(ع) است.

وی با اشاره به موضوعات پژوهش، خاطرنشان کرد: نماز جماعت و نقش والدین نسبت به فرزند و بالعکس نقش فرزندان نسبت به والدین موضوعات این فراخوان هستند.

حجت‌الاسلام سالاری گفت: علاقه‌مندان می‌توانند مقالات خود را در محورهای حقوق متقابل زوجین، حقوق مسجد و خانواده، حقوق متقابل والدین و فرزندان، خانواده و اقتصاد مقاومتی و مقاومت فرهنگی تا سی‌ام شهریورماه سال جاري به دبیرخانه همایش مستقر در دبیرخانه کانون‌های مساجد خراسان شمالی ارسال کنند.

دبیر شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با اشاره به اينكه برگزاري اين كنگره سبب توسعه علمي و پژوهشي در استان می‌شود، افزود: کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) هر سال به میزبانی استان هرمزگان برگزار می‌شود؛ اما به بركت سفر رهبر معظم انقلاب به استان خراسان شمالی در سال 91 و طرح‌ریزی سبك زندگي اسلامي در این استان از سوی معظم له، برگزاری همایش ملی «سجاده مهر» به‌عنوان بخشی از این کنگره به خراسان شمالی واگذار شده است.

وی ادامه داد: شیوه اجرای این همایش هم این‌گونه است که پس از اعلام فراخوان پژوهش، محققان می‌توانند طبق ضوابط آیین‌نامه فراخوان در چارچوب وظایف پژوهشی آثار پژوهشی خود را به دبیرخانه‌های استانی ارسال کنند تا مورد ارزیابی اولیه در دبیرخانه‌های استانی قرار گیرد؛ سپس آثار منتخب برای ارزیابی نهایی به دبیرخانه سوگواره امام سجاد(ع) واقع در خراسان شمالی ارسال می‌شود.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اظهار کرد: دوازدهم اردیبهشت‌ماه امسال هم‌زمان با هزار و چهارصدمین سال ولادت امام سجاد(ع) موعد اعلام فراخوان و سی‌ام شهریور آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره بوده و یازدهم مهرماه امسال هم هم‌زمان با سالگرد شهادت امام سجاد(ع) مراسم اختتامیه برگزار می‌شود.

گفتنی است، شب گذشته هم‌زمان با هزار و چهارصدمین سال میلاد امام سجاد(ع) پوستر فراخوان مقالات همایش «سجاده مهر» با همکاری دفتر امام‌ جمعه و نماینده ولی ‌فقیه در استان، اداره کل تبلیغات اسلامی استان، مدیریت حوزه علمیه استان و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی رونمايي شد.

شایان ذکر است، آیین اختتامیه همایش ملی «سجاده مهر» دوازدهم محرم امسال هم‌زمان با سالروز شهادت امام سجاد(ع) در بجنورد برگزار می‌شود./9314/۲۰۳/ب2

ارسال نظرات