۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۴۹۳۷۶۳

سرپرست معاونت فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا منصوب شد

در حکمی از سوی مدیر جامعه الزهرا(س)، حجت الاسلام «محمدرضا برادران» به سمت سرپرستی معاونت فرهنگی تبلیغی این موسسه منصوب شد.
برادران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، به نقل از روابط عمومی و بین الملل جامعه الزهرا(س)، با حکمی از سوی مدیر جامعه الزهرا(س)، حجت الاسلام «محمدرضا برادران» به سمت سرپرست معاونت فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا(س) منصوب شد.

در این حکم از ایشان خواسته شده که برای تربیت مبلغان نخبه در رده‌های مختلف و حوزه های متعدد تبلیغ، به ویژه تبلیغ نوین، تهیه اطلاعات کامل از مبلغان موجود و رتبه بندی آنان، پشتیبانی علمی در فرصت های مختلف تبلیغی، ارتباط مستمر علمی و کاری با مبلغان و نیز آماده سازی ظرفیت‌های تبلیغی در جامعه به‌ویژه ظرفیت مراکز آموزشی و مساجد برنامه‌ریزی کنند.

حجت الاسلام تحصیلات حوزوی خود را از سال ۱۳۵۷ در کاشان آغاز کرد و پس از گذراندن دوره‌های مقدماتی نزد اساتیدی همچون آیت الله «یثربی»، «خراسانی»، «اسلامی» و «روحانی»؛ در سال ۱۳۶۱ وارد حوزه علمیه قم شد.

وی تحصیل در سطوح عالی را با بهره مندی از اساتیدی همچون آیت الله العظمی «پایانی»، «اعتمادی»، «طاهری»، «خرم آبادی»، «راستی کاشانی»، «اشتهاردی» و «ستوده» و با حضور در دروس خارج آیات عظام «مکارم شیرازی» و «حائری» در حوزه علمیه ادامه داد.

حجت الاسلام برادران مدرک سطح ۴ خود را با رتبه ممتاز در سال ۱۳۷۶ در رشته تخصصی تبلیغ با بهره‌گیری از اساتیدی همچون حجج اسلام «قرائتی»، «عابدی»، «استادی»، «جعفریان» و «محدثی» دریافت کرد.

سرپرست معاونت فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا(س) دارای سابقه تدریس دروس مختلفی همچون آموزش عقاید، بدایه المعارف، ادبیات عرب، کلام جدید، تفسیر، روش سخنرانی دینی، روش کلاس‌داری، روش تحقیق، قضا، ادیان و مذاهب و مسائل خانواده در حوزه‌های علمیه متعدد از جمله الهادی، معصومیه، حوزه علمیه خواهران، سفیران هدایت، سازمان حج، دانشگاه ادیان و مذاهب، مرکز کوثر ویژه فرماندهان ارشد سپاه پاسداران، است.

وی با همکاری حجج الاسلام و المسلمین «پناهیان» و «ماندگاری» در راستای نهضت نرم‌افزاری در زمینه تولید علم، موفق به ابداع برخی روش‌های نوین سخنرانی و نیز تألیف کتاب درسی با عنوان «روش سخنرانی دینی» به قلم حجت الاسلام و المسلمین «ملانوری» شد.

حجت الاسلام برادران دارای سوابق اجرایی متعدد همچون: مسؤول عقیدتی و سیاسی گروه ۳۳ توپخانه ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ عضو هیئت بازرسی اساتید معارف دانشگاه‌ها از سوی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها؛ عضو هیئت علمی مرکز تخصصی تبلیغ؛ نماینده معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم و عضو گروه تدوین کتاب‌های درسی معارف اسلامی آموزش پرورش؛ عضویت در گروه نقد کتاب‌های درسی معارف اسلامی آموزش و پرورش در معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم؛ مدیر دفتر همکاری حوزه و آموزش و پرورش؛ مسئول آموزش‌های کاربردی معاونت تبلیغ و طلاب طرح هجرت؛ مدیر کل اداره همکاری‌های معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم؛ دبیر جامعه مبلغان کشور و عضویت در اتاق فکر هیئت رزمندگان اسلام؛ است.

سرپرست معاونت فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا(س) از سال ۱۳۵۹ تاکنون تبلیغ در دهستان‌ها، شهرستان‌ها، مراکز استان، مدارس و دانشگاه‌ها را برعهده داشته و همچنین برای سفرهای تبلیغی به کشورهای مختلف همچون ترکیه، امارات، ازبکستان، قزاقستان، تاجیکستان و روسیه اعزام شده و در برنامه‌های تلویزیونی «آفتاب شرقی» در شبکه یک سیما و «یاد خدا» در شبکه قرآن به عنوان کارشناس مذهبی حضور یافته است.

وی به عنوان مبلغ برتر و نخبه در سال ۱۳۸۷ از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه قم، سازمان تبلیغات اسلامی و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، سازمان ملی جوانان و وزارت آموزش و پرورش انتخاب شده است./968/د۱۰۲/ج

 

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
معاونت تبلیغ
Iran, Islamic Republic of
۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰
معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم منتشرکرد:
سلسله کتاب های روش شناسی سخنرانی دینی
روش شناسی سخنرانی دینی (1) روش های خطبه خوانی
روش شناسی سخنرانی دینی (2) روشهای روضه خوانی
روش شناسی سخنرانی دینی (3) روش های توسعه و تعمیق محتوا
روش سناسی سخنرانی دینی (4) روش های ایجاد انگیزه
روش شناسی سخنرانی دینی (5) روش های اقناع اندیشه

به قلم حجت الاسلام سلمه ای

مرکز پخش قم، جمکران، بلوار انتظار، مرکز مدیریت حوزه های علمیه، معاونت تبلیغ و امور فرهنگی
تلفن: 37255890- 025 داخلی (454)
0
0