۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۴۹۰۰۹۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی مطرح کرد؛

مسجدمحوری رویکرد فعالیت‌های نهاد تبلیغات اسلامی در سال جدید

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با تأکید بر احیای کارکردهای مختلف مساجد، گفت: در این راستا امسال مسجدمحوری مهم‌ترین رویکرد فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی و مذهبی نهاد تبلیغات اسلامی استان خواهد بود.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست کارکنان این نهاد، با اشاره به اولویت‌ها و برنامه‌های این نهاد در سال جدید، اظهار کرد: در سال جدید تلاش می‌شود برنامه‌های نهاد تبلیغات اسلامی در استان به سمت مساجد هدایت شده و با محوریت این اماکن مقدس برگزار شود.

وی با بیان اینکه مساجد سنگر دین اسلام هستند، افزود: اگر قصد داریم کار و فعالیت پایدار و مؤثری انجام شود و در جامعه تربیت ماندگاری صورت گیرد باید مساجد بیش از پیش احیا شوند.

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه در حوزه مساجد مشکل جدی داریم، اظهار کرد: آشفتگی دستگاه‌های متعددی که در مسجد حضور دارند؛ اما عملاً فعالیت چشمگیری صورت نمی‌گیرد و از سوی دیگر عدم حمایت از ائمه جماعات به‌ویژه در حوزه معیشت و مالی ازجمله مشکلات موجود در این بخش هستند.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان خراسان شمالی تصریح کرد: رویکرد برنامه‌های فرهنگی سال 96 مسجدمحور خواهد بود و تلاش می‌شود برنامه‌های مختلف با محوریت مساجد برگزار شود تا برخی از مشکلات ائمه جماعات مساجد هم مرتفع شود.

وی با تأکید بر پیشگیری دستگاه‌ها از جزیره‌ای عمل کردن در فعالیت‌های فرهنگی، گفت: برای تحقق اهداف کلان فرهنگی و مذهبی باید تمامی دستگاه‌ها از اقدامات جزیره‌ای و موازی کاری‌ها پرهیز کنند.

حجت‌الاسلام خادمی اظهار کرد: دشمنان می‌خواهند با از بين بردن ارزش‌های اخلاقي و اسلامي در بين مردم به‌ویژه جوانان جامعه را به سمت تباهي و فساد بكشانند و به اين طريق در مدت محدودي سبب سقوط اخلاقيات شده و جامعه را از درون ويران كنند.

وی با اشاره به در پیش بودن ایام اعتکاف، ادامه داد: سه روز تهذيب نفس در خانه خدا فرصتي براي رفع شبهات و پرسش‌های جوانان است تا علاوه بر عبادت خالصانه خداوند و جهاد با نفس به تقويت روحيه ديني و معنوي خود بپردازند.

حجت‌الاسلام خادمی خاطرنشان كرد: به‌ طور يقين آثار معنوي اعتكاف بر هیچ‌کس پوشيده نيست؛ چرا كه هر كس كه در اين فريضه الهي شركت می‌کند بعد از سه روز دوباره براي رسيدن ايام اعتكاف روزشماري می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به پیگیری برای راه‌اندازی دو باب دبیرستان علوم و معارف قرآنی صدرا پسرانه در بجنورد و شیروان، افزود: مجوز تأسیس این مدارس صادر شده و این دو مدرسه به زودی فعال می‌شوند.

حجت‌الاسلام خادمی تصریح کرد: پس از راه‌اندازی این دو باب مدرسه، تلاش می‌شود در اسفراین هم دبیرستان علوم و معارف قرآنی صدا پسرانه راه‌اندازی شود تا درمجموع در خراسان شمالی پنج باب دبیرستان علوم و معارف قرآنی صدرا با ظرفیت حدود 600 نفر فعالیت داشته باشند./9314/202/ب2

ارسال نظرات