۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۴۸۳۹۴۹
آیت الله نوری همدانی:

مشکل معیشتی مردم مسأله اول کشور است

حضرت آیت الله نوری همدانی مشکل معیشتی را مهمترین مسأله جامعه دانست و گفت: باید به عرصه زندگی مردم وارد شد تا در معیشت آنها گشایش ایجاد شود.
حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حضرت آیت الله حسین نوری همدانی در دیدار با اعضای هیأت‌علمی و دبیرخانه موسسه آینده روشن با مهم برشمردن برگزاری همایش اصل ظهور ادیان ابراهیمی عنوان کرد: احیای امر اهل بیت(ع) بارها در روایات مورد تأکید قرار گرفته است و یکی از فعالیت هایی که موسسه آینده روشن می تواند انجام دهد احیای امور ائمه اطهار (ع) است.

وی افزود: حضور صدا و سیما در همایش های این چنینی لازم است و بحث هایی که به مناظره و تبادل نظر گذاشته می شود باید حاصل آن در جامعه تبیین شود و به زندگی مردم بیاید.

این مرجع تقلید تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که نیازمند توجه ویژه است بحث معیشت مردم به عنوان یکی از مهمترین مشکلات جامعه است و اگر از ظرفیت چنین همایش هایی برای به میدان آمدن و اظهار نظر کردن در امور سیاسی استفاده شود هیچ ایرادی ندارد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه استفاده از رسانه ها برای تبلیغ را مهم قلمداد کرد و افزود: باید از ظرفیت رسانه ها به عنوان مهمترین ابزار تبلیغ استفاده کنیم و بدانیم که قدم گذاشتن در این مسیر دستاوردهای زیادی به دنبال خواهد داشت و ما باید بتوانیم فرهنگ اسلامی را وارد جامعه اسلامی کرده و در این مسیر تلاش کنیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی اضافه کرد: اسلام تأکید فراوانی بر مقابله با استکبار دارد، شرایط مقابله با جنگ نرم و جنگ سخت در اسلام متفاوت است و ما باید در مقابله با شبهه افکنی دشمن، پاسخگوی شبهات باشیم.

وی تأکید کرد: ایستادگی در برابر دشمن در سیره اهل بیت(ع) وجود دارد و ما هم باید راه آنان را ادامه دهیم و باید در مقابل کسانی که مخالف مبانی اسلام هستند، به میدان برویم.

این مرجع تقلید در پایان خاطرنشان کرد: دیرکردی که بانک‌ها از مردم دریافت می‌کنند ربا محسوب می‌شود و حرام است و ما باید به عرصه زندگی مردم وارد شویم و این مطلب را بیان کنیم./872/پ202/ص

ارسال نظرات