۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۴۸۲۴۹۶
استاد حوزه خواهران:

حضرت زهرا الگوی زن مؤمن و انقلابی است

استاد حوزه علمیه خواهران گفت: حضرت زهرا(س) نمونه بارز یک زن مؤمن و انقلابی است که با وجود انجام رسالت مادری عرصه را برای غاصبان مقام ولایت خالی نکرد.
سبک زندگی حضرت زهرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم شاه جعفری، استاد حوزه خواهران ظهر امروز در آستان حضرت معصومه(س) با اشاره به این که زنان ایرانی در طول تاریخ همواره از حضرت زهرا(س) الگو برداری کرده اند، گفت: ثمره الگو برداری زنان ایرانی از حضرت زهرا(س) پیروزی انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به سبک زندگی حضرت زهرا(س) افزود: این بانوی بزرگوار برای این که بتوانند از ولایت و امامت دفاع کرده و زمینه احیای اسلام را پس از رحلت رسول خدا(ص) فراهم کنند به نقش همسرداری خود به خوبی عمل کرد و هرگز در میدان مبارزه علیه غاصبان مقام ولایت و امامت امام علی(ع) را تنها نگداشت و تا آخرین لحظه عمر سعی کردن بهترین حامی برای جانشینان بعد از رسول خدا(ص) باشد.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: حضرت زهرا(س) با تربیت دینی فرزندان خود، انسان های وارسته ای را تربیت کردند که همواره در مقابل ظلم ایستادگی کرده و مسیر اسلام را حفظ کردند و حتی با وجود رنج ها و سختی های فراوان حاضر نشدند که برای لحظه ای از یاری دین خدا دست بردارند.

شاه جعفری با بیان این که حضرت زهرا(س) زنی خانه نشین نبود بلکه یک بانوی عالمه بصیره بود، گفت: این بانوی بزرگوار هرگاه لازم بود برای حمایت از امام و ولی خدا در صحنه حاضر می شد و این حضور در صحنه به حدی بود که حضرت زهرا (س) در اثر این حمایت جان خود را از دست داده و به شهادت رسیدند و اولین شهیده راه امامت شدند.

وی افزود: وقتی حضرت زهرا(س) با این شاخصه ها الگوی زنان باشند زنان در کنار ایفای نقش همسری و مادری، همیشه برای حمایت از ولایت در صحنه خواهند بود و نمود این موضوع را در بهمن ماه سال ۵۷ و سال های پایانی پیروزی انقلاب به وضوح می توان مشاهده کرد.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: در این سال ها ما شاهد هستیم که با وجود شکنجه های سخت دژخیمان پهلوی زنان صحنه را خالی نکردند و عده زیادی از آنها حتی با وجود کودک در آغوش در راهپیمایی شرکت می کردند که این موضوع نشان می دهد الگوی برداری از زنانی اسوه مانند حضرت زهرا(س)تا چه اندازه می تواند در پیشرفت و موفقیت یک تمدن اثر گذار باشد.

شاه جعفری ادامه داد: به همین دلیل است که امام خمینی(ره) می فرمایند همانطور که قرآن انسان را تربیت کرده و انسان ساز است زنان هم به همین ترتیب انسان ساز بوده و از دامن زن است که مرد به معراج می رود.

وی با اشاره به این که نقش مبارزه، هدایت گری و حمایت گری زنان در طول تاریخ انقلاب اسلامی از حافظه ملت ایران و مردم آزاده جهان پاک نخواهد شد، گفت: زنان امروزی هم برای این که بتوانند ثمره مجاهدت زنان آن زمان را حفظ کنند باید از حضرت زهرا(س) به عنوان یک الگوی مؤمن و انقلابی زنان تبعیت محض داشته و سبک زندگی و سیره ایشان را به صورت کامل در زندگی خود عملی کرده و مانند ایشان انسان هایی وارسته برای حمایت از دین خدا تربیت کنند./968/پ202/ج

ارسال نظرات