۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۴۷۶۶۳۰
استاد حوزه علمیه قم:

نیروهای انقلابی بر اساس مبانی و عقاید مشترک با هم متحد باشند

استاد حوزه علمیه قم گفت: همه نیروهای انقلابی باید تلاش کنند که بر اساس مبانی و عقاید مشترک با هم متحد شوند و با اختلاف نظرها کنار بیایند و بر سر نظرات مختلف به تعامل برسند.
حجت الاسلام خطیبی

حجت الاسلام مهدی خطیبی، استاد حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، درباره لزوم همگرایی نیروهای انقلابی، گفت: به طور طبیعی بین انسان ها اختلاف نظر در مسائل مختلف وجود دارد و درباره نیروهای انقلابی نیز با وجود مبانی مشترک، در مسائل اجتماعی، سیاسی و اجرایی اختلاف نظرهایی وجود دارد.

وی افزود: اگر نیروهای انقلابی بخواهند بر اساس این اختلاف نظرها تصمیم گیری کنند و هر شخص یا گروه بخواهد طبق نظر خود به موضوع بپردازد، نتیجه ای حاصل نمی شود و یا نتیجه ای نامطلوب خواهد داشت.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: برای رسیدن به همگرایی و اتحاد، همه نیروهای انقلابی باید تلاش کنند که بر اساس مبانی و عقاید مشترک با هم متحد شوند و با اختلاف نظرها کنار بیایند و بر سر نظرات مختلف به تعامل برسند.

وی با بیان اینکه کسانی که به ولایت فقیه و قانون اساسی اعتقاد دارند، به عنوان نیروهای انقلابی پذیرفته می شوند، گفت: در بین نیروهای انقلابی، به طور قطع، افراد با نظرات متفاوتی وجود دارند، عده ای انقلابی تر و عده ای بیشتر اهل مماشات هستند.

حجت الاسلام خطیبی تأکید کرد: نیروهای انقلابی، باید بدانند، هیچ ملتی شکست نخورده است مگر اینکه در بین آن ها اختلاف وجود داشته است، نیروهای انقلابی نباید در عین داشتن اختلاف نظر در مسائل مختلف، یکدیگر را به چشم غیرانقلابی نگاه کنند، در این صورت خیلی راحت تر می توان در مقابل دشمنان خارجی ایستاد.

وی اظهار داشت: لجاجت، حسادت و هوای نفس و مسائلی که در علوم اخلاق مضموم شمرده شده است و دین هم نسبت به خودسازی و دوری از آن ها سفارش کرده است، آفت هایی است که در هنگام تصمیم گیری، سبب ایجاد شکاف و تفرقه بین نیروهای انقلابی می شود.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: همه نیروهای انقلابی به اسلام و قرآن اعتقاد دارند و اینکه ولایت فقیه و قانون اساسی را به عنوان ختم کلام قبول داشته باشند، سبب ایجاد همگرایی و اتحاد آن ها می شود.

وی در پایان ابراز داشت: ولایت فقیه، یک تصمیم گیر نهایی است که اختلاف نظرها را قضاوت می کند و اگر به عنوان محور قرار گیرد بسیاری از اختلافات حل می شود و دلیل بروز اختلاف ها این است که گاهی این محور را فراموش می کنیم./979/302/ب2

ارسال نظرات