۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۴۷۵۵۵۱
امام جمعه ازندریان:

تفرقه سبب وسیع شدن میدان برد دشمن می شود

امام جمعه ازندریان گفت: عدم همگرایی و اتحاد نیروهای انقلابی، سبب سستی و شکست، از دست رفتن ارزش ها و وسیع شدن میدان برد دشمن خواهد شد.
تفرقه اندازي - وحدت

حجت الاسلام علی امیدی، امام جمعه ازندریان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، درباره لزوم همگرایی نیروهای انقلابی، گفت: وحدت و همگرایی موضوعی است که قرآن کریم روی آن تأکید فراوان دارد و افزون بر اینکه سفارش به وحدت می کند، از تفرقه نیز به شدت منع می کند.

وی ادامه داد: اگر در فضای جامعه ای عدم همگرایی و تفرقه حاکم باشد، سبب از هم گسستگی جامعه خواهد شد و سرانجامی جز شکست و متلاشی شدن برای آن جامعه رقم نخواهد خورد.

حجت الاسلام امیدی ابراز داشت: در حال حاضر کشورهای اسلامی که از آفریقا تا آسیای میانه گسترده و هر یک از دیگری جدا شده اند، همگی یک کشور واحد و به یک مرکزیت بوده اند که به خاطر تفرقه و عدم اتحاد، یکپارچگی خود را از دست داده اند.

وی افزود: عاملی که سبب شده است تا کشورهای اسلامی از هم جدا شوند، استکبار بوده است که بین کشورهای اسلامی جدایی انداخته است و آن ها را مرزبندی کرده اند تا از این آب گل آلود ماهی بگیرند و اهداف خود را محقق کنند.

امام جمعه ازندریان بیان داشت: استکبار جهانی قوم ها، زبان ها و مذاهب مختلف را در مقابل هم قرار داده است تا با جلوگیری از اتحاد آن ها قدرت کشورهای اسلامی کم شود و نتوانند در برابر استکبار بایستند.

وی با اشاره به این سخن امام خمینی(ره) که اگر هر مسلمان یک سطل آب بریزد، اسراییل را آب خواهد برد، تأکید کرد: اگر کشورهای اسلامی همه با هم متحد باشند می توانند در مقابل دشمنان اسلام بایستند و به آن ها اجازه ندهند، از طریق زورگویی و ایجاد جنگ و تفرقه، به منافع و اهداف خود برسند.

حجت الاسلام امیدی اظهار داشت: درباره کشور خودمان باید گفت که هر جا که نیروهای انقلابی با هم متحد بوده اند، پیروزی به دست آمده است و هر جا که تفرقه و تشتت در بین نیروها حاکم بوده است، نتیجه ای جز شکست نداشته است.

وی ادامه داد: همگرایی نیروهای انقلابی پیروزی و لطف خداوند را به دنبال خواهد داشت و مشت محکمی برای دشمنان خواهد بود و نتیجه تفرقه، سستی و شکست و از دست رفتن ارزش ها و وسیع شدن میدان برد دشمن است.

امام جمعه ازندریان در پایان گفت: نیروهای انقلابی باید همگی حول محور اسلام، انقلاب و ارزش های آن و در رأس همه آن ها، ولایت فقیه حرکت کنند و بدانند شرط همگرایی و پیروزی، قرار گرفتن در مسیر این ارزش ها است./979/302/ب2

ارسال نظرات