۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۴
کد خبر: ۴۷۱۹۹۷
در گلزار شهدای بهشت زهرا برگزار می شود ؛

بزرگداشت «حاجی بخشی»، «شهدای عرفه» و «شهدای عملیات کربلای۵»

مراسم ویژه «شهدای عرفه»، «شهدای عملیات کربلای ۵» در بهشت زهرا برگزار می‌شود.
شهدا

به گزارش خبرگزاری رسا، در آستانه یازدهمین سالگرد شهادت سردار شهید احمد کاظمی و جمعی از یارانش و همچنین سالروز شهدای عملیات کربلای 5 مراسم ویژه‌ای در گلزار شهدای بهشت زهرای تهران برگزار می‌شود

برپایه این گزارش، همچنین مراسم گرامیداشت پنجمین سال درگذشت رزمنده و جانباز هشت سال دفاع مقدس «حاج ذبیح‌الله بخشی» پنجشنبه 16دی‌ماه از ساعت 15 با حضور خانواده شهدا, ایثارگران و عموم مردم بر سر مزار وی در قطعه 25گلزار شهدای بهشت زهرا(س) برگزار می‌شود.پس از اتمام مراسم، مزار او توسط خانواده معظم شهدا و ایثارگران غبارروبی، عطرافشانی و گلباران می‌شود.

برپایه این گزارش ذبیح‌ الله بخشی‌ زاده معروف به حاجی بخشی در سال 1312 در روستای شمس آباد در نزدیکی اراک متولد شد. در 7 سالگی پدرش توسط نیروهای متفقین کشته ‌شد و او از آن پس مسئولیت خانواده‌اش را بر عهده گرفت.

حاجی بخشی از سن 47 سالگی به جبهه‌ اعزام شد و تا پایان جنگ تحمیلی در جبهه‌ها حضور داشت. وی در طول 8 سال دفاع مقدس در جبهه‌ها بلند‌گو به دست به تقویت روحیه رزمندگان می‌پرداخت. وی از جانبازان و رزمندگان 8 سال دفاع مقدس و برای رزمندگان تداعی کننده حبیب ابن مظاهر بوده و دو پسر، برادر و یک داماد او نیز در جنگ به شهادت رسیدند. حاج ذبیح‌الله بخشی زاده یادگار ماندگار دوران دفاع مقدس دی ماه سال 1390 دار فانی را وداع گفت.

مقام معظم رهبری نیز به مناسب درگذشت او پیام تسلیت صادر فرمودند: «بسم الله الرحمن الرحیم درگذشت پیر دلاور جبهه‌های جهاد، پدر دو شهید و همرزم و همراه هزاران شهید، مرحوم حاج ذبیح‌الله بخشی را به همه مجاهدان راه حق و به خانواده محترم آن مرحوم تسلیت می‌گویم و علو درجات و پاداش صبر و ثبات را برای ایشان از خداوند متعال مسالت می‌نمایم»

برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای عملیات کربلای5

به مناسبت فرا رسیدن 19 دی‌ماه سالروز عملیات کربلای5, مراسم گرامیداشت یاد شهدای این عملیات, پنج شنبه(16 دی) از ساعت14 با سخنرانی سردار رضا نامی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس و مداحی جواد علی‌گلی و با حضور خانواده شهدا, جانبازان و ایثارگران در یادمان شهدای لشکر 27 محمد رسول الله (ص) برگزار می‌شود. غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای عملیات کربلای5 از دیگر برنامه‌های این مراسم است.

جمعه؛ برگزاری یازدهمین سالگرد شهدای عرفه

مراسم گرامیداشت یازدهمین سالگرد شهادت سردار شهید احمد کاظمی و جمعی از یارانش جمعه(17 دی) با خانواده شهدا, ایثارگران و عموم مردم از ساعت 9 صبح بر سر مزار این شهدا واقع در قطعه 29 گلزار شهدای بهشت زهرا(س) تهران برگزار می‌شود.برپایه این گزارش سردار شهید حاج احمد کاظمی‌ فرمانده نیروی زمینی سپاه به همراه 11 تن از همرزمانش در ایام عرفه در 19 دی ماه 1384 بر اثر سانحه سقوط هواپیما در ارومیه به شهادت رسیدند و به شهدای عرفه معروف شدند.

این فرمانده دلاور جبهه‌های حق علیه باطل از جمله سردارانی بود که در طول دوران دفاع مقدس در صف اول نبرد حاضر و به دفاع از کیان انقلاب اسلامی ‌پرداخت. شهید احمد کاظمی‌ در طول دوران دفاع مقدس و پس از آن  مسوولیت‌های مختلفی از جمله فرماندهی لشگر 8 نجف اشرف، فرماندهی قرارگاه حمزه سیدالشهدا، فرماندهی نیروی هوافضای سپاه و فرماندهی نیروی زمینی سپاه را در کارنامه پرافتخار خود دارد./872/102/ب3

 

 

 

 

ارسال نظرات