۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۴۶۸۷۴۶
استاد حوزه علمیه قم:

همگرایی شرط توفیق حداکثری در تحقق اهداف انقلاب اسلامی است

استاد حوزه علمیه قم گفت: توفیق حداکثری در تحقق اهداف عالی انقلاب اسلامی، مشروط به همگرایی و وحدت در بین مسؤولان است و در غیر این صورت ما به این توفیق دست نخواهیم رسید.
گرجی

حجت الاسلام  علی اصغر گرجی، استاد حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، درباره لزوم همگرایی نیروهای انقلابی و الزامات وحدت، گفت: تبیین الزامات و آشکار شدن اهمیت همگرایی و وحدت بین نیروهای انقلابی نیاز به تعریف معنای همگرایی بین نیروهای انقلابی دارد که می تواند معانی مختلفی داشته باشد.

وی در ادامه گفت: برای تعریف معنای همگرایی نیروهای انقلابی، می توان به روایتی معروف از امام زمان(عج) اشاره کرد که می فرمایند، شیعیان ما اگر برای عمل به عهدی که بسته اند اجتماع می کردند و وحدت و توافق پیدا می کردند، هر آینه توفیق زیارت ما برای آنها به تعویق نمی افتاد.

حجت الاسلام گرجی افزود: از این کلام امام زمان(عج) معمولا تعبیر به اتفاق در انجام اعمال و وظایف فردی می شود، یعنی شیعیان باید در انجام اعمال و وظایف فردی باید با هم وحدت و توافق داشته باشند.

استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: اما به نظر می رسد همگرایی نیروهای انقلابی معنای بالاتری داشته باشد و آن اتفاق و وحدت در انجام مأموریت ها و وظایف انقلابی، اجتماعی و فرهنگی است که بر عهده مسؤولان و نیروهای انقلابی  است.

وی تأکید کرد: مادامی که این اتفاق و همگرایی در انجام مأموریت ها و وظایف انقلابی در بین مسؤولان وجود نداشته باشد، ما به توفیق حداکثری در تحقق اهداف عالی انقلاب نخواهیم رسید و شرایط برای ظهور امام زمان(عج) فراهم نخواهد شد.

حجت الاسلام گرجی خاطرنشان کرد: برای تحقق وحدت باید توجه داشت که وحدت به معنای نادیده گرفتن سلایق و نظرات شخصی نیست بلکه به معنای تأکید بر نقاط مشترک است و برای تحقق آن باید مواضع اصولی را که بین همه ما مشترک است با همگرایی دنبال کنیم.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری هستیم، گفت: در این مقطع سرنوشت ساز، عدم همگرایی و وحدت از سوی نیروهای انقلابی و اقشار مختلف جامعه، ممکن است سبب شود که در تعیین سرنوشت آینده کشور و جامعه دچار اشتباه شویم و باز هم شاهد بروز مشکلاتی باشیم که با ارزش های انقلاب و مصالح کشور در تناقض است.

وی ادامه داد: همان طور که مقام معظم رهبری در سخنان اخیر خود فرمودند، سیاست استعمار پیر و دشمنان بر این است که تفرقه بیندازند و سروری کنند، دشمنان در پی تحقق این اهداف خود هستند و در صورت عدم همگرایی و وحدت بین مسؤولان و اقشار جامعه، اهداف دشمنان محقق شده و جریان های مخالف و غیرانقلابی بر کشور مسلط خواهند شد.

حجت الاسلام گرجی در پایان گفت: عدم همبستگی و همگرایی در کشور سبب می شود کسانی بر مملکت حاکم شوند که خون شهدای انقلاب و شهدای هسته ای را زیر پا بگذارند و شهدای حرم را مورد هجمه و بی توجهی قرار دهند و این سبب می شود که ما علاوه بر رنج و غصه، در قیامت نیز مسؤول باشیم./979/302/ب2

ارسال نظرات