۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸
کد خبر: ۴۶۸۳۲۴
استاد حوزه علمیه:

آموزش بدون پرورش سبب فسق و فساد در فرزندان می شود

حجت الاسلام آل داوود با انتقاد از کم توجهی به امر پرورش در مقایسه با آموزش در مدارس، گفت: اگر فرزندان خواندن و نوشتن و ورزش را بیاموزند اما روزی حلال نخورند و تربیت اسلامی نداشته باشند، توانایی های خود را علیه اهل بیت(ع) به کار می گیرند‏، تلاش کنیم شأن فرندانمان را بالا ببریم تا در جامعه دچار فسق نشوند.
تربیت اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام آل داوود، استاد حوزه علمیه شب گذشته در مسجد امام حسین(ع) اصفهان، گفت: پیامبراکرم(ص) می فرمایند «از حقوق فرزند بر والدین این است که به او خواندن و نوشتن بیاموزند»، امام موارد بسیار مهم دیگری هم مورد نظر نبی مکرم اسلام(ص) هست که به پرورش کودک مربوط می شود، بیشتر کاری که در حال حاضر آموزش و پرورش انجام می دهد، متوجه آموزش است و متأسفانه کمتر به پرورش توجه می شود.

کارشناس مسائل تربیتی و خانواده ادامه داد: از دیگر حقوق فرزندان آموزش ورزش شنا و تیراندازی به آنها است، دادن روزی حلال به فرزندان از دیگر حقوق فرزندان است، اگر روزی حلال به فرزندان ندهید در مسأله تربیت آنها با مشکل مواجه خواهید شد و اگر ورزش و خواندن و نوشتن بیاموزند، اما نان حلال نخورده باشند، توانایی های خود را علیه اهل بیت(ع) به کار می گیرند.

وی افزود: روزی حضرت عیسی(ع) در قبرستان از کنار قبری عبور می کردند که متوجه شدند صاحب قبر معذب است، سال بعد که از کنار همان قبر عبور کرد، متوجه شدند که دیگر معذب نیست، دلیل آن را از خداوند پرسید و متوجه شد که شخص فرزندی داشته که کار خیری انجام داده و مسیری را اصلاح کرده و همان کار خیر فرزند، موجب بخشش آن شخص شده است.

حجت الاسلام آل داوود اظهار داشت: فرزند صالح بزرگترین سرمایه برای انسان است، وقتی پیامبر اکرم(ص) عهده دار تربیت امیرمؤمنان شد لحظه ای توجهشان از حضرت علی(ع) برداشته نمی شد و حضرت علی(ع) پا در جای پای رسول اکرم(ص) می گذاشتند.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: پیامبر اکرم(ص) طوری بستر تربیتی برای امیرمؤمنان فراهم کرده بودند که حضرت علی(ع) در سن 10 سالگی بودند که پیامبر(ص) اسلام را به ایشان عرضه کردند و ایشان هم اسلام آوردند و در شب «لیله المبیت» از جان خود برای پیامبر و حفظ اسلام گذشتند.

وی در ادامه گفت: مأمون عباسی نقل کرده که پیامبر(ص) در جریان غدیر از حسن و حسین(ع) بیعت گرفت در حالی که از هیچ بچه دیگری بیعت نگرفت، امیرمؤمنان(ع) طوری فرزندان را تربیت کرده بودند که پیامبر(ص) ظرفیت بیعت را در آنها می دیدند، پیامبر مبعوث شدند تا شأن انسانها را بالا ببرند، ولی بسیاری از انسانها خودشان نمی خواهند بالا بروند و زمین گیر می شوند، اگر تلاش کنیم شأن فرندانمان را بالا ببریم در جامعه دچار فسق و فساد نمی شوند./869/202/ب2

 

 

 

ارسال نظرات