۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۴۶۶۹۰۰
استاد حوزه علمیه قم:

مقدمات فرج به دست یاران امام زمان فراهم می شود

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه مقدمات فرج به دست یاران امام زمان(عج) فراهم می شود، گفت: امام معصوم در این زمینه می فرمایند که اگر قرار بر غیبی بودن مقدمات فرج بود این امر برای حضرت رسول(ص) که خاتم پیامبران بودند اتفاق می افتاد.
انتظار و منتظر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم همتی، استاد حوزه علمیه قم شامگاه امروز در آستان حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه دعا برای فرج از لوازم و شرایط فرج و ظهور امام زمان(عج) است، گفت: تمامی امت ها ظلم دیدند و دعا کردند و خداوند برای آنها منجی و موعودی را مبعوث کرد.

وی افزود: امام صادق(ع) در این زمینه حدیثی دارند و می فرمایند که « بنی اسرائیل ظلم دیدند و دعا کردند و خداوند برای آنها موسی را مبعوث کرد» بر همین اساس امت اسلام هم باید برای فرج موعود به درگاه خداوند دعا کند.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه خداوند ظهور موعود را اراده کرده و تمامی پیامبران به آن بشارت داده اند، گفت: خداوند خلف وعده نکرده و حتی اگر یک روز از عمر زمین باقی مانده باشد، فرج موعود را محقق خواهد کرد؛ بنابراین با دعا می توان زمینه تعجیل در فرج را فراهم کرد.

خانم همتی با اشاره به این که در آیات و روایات رهبر این قیام و انقلاب عدل جهانی از جانب انبیا و حضرت رسول(ص) مشخص شده است، افزود: رهبری این قیام را حجت بن الحسن عسگری(عج) برعهده دارد و مشخصه های ایشان در آیات و روایت بیان شده تا مردم در مورد ایشان دچار کوچکترین شک و تردیدی نشوند.

وی تصریح کرد: کلید رسیدن به شب قدر که در آیات و روایت بر آن تاکید شده است انتظار برای فرج و بسترسازی برای آن است و رسیدن به قرب الی الله و شناخت قدر و منزلت خداوند تنها با انتظار و دعای برای فرج محقق می شود.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه خداوند از اینکه تمامی امور این عالم به وسیله غیب و امدادهای غیبی انجام شود، ابا دارد، گفت: امر فرج هم به همین شکل است و خداوند نمی خواهند که تمامی مقدمات فرج به وسیله امدادهای غیبی صورت گیرد.

وی افزود: خداوند می خواهد که انقلاب عدل جهانی با رهبری امام زمان(عج) و تلاش یاران و یاوران ایشان به ثمر بنشیند؛ به همین دلیل خداوند شاخصه و مشخصه های یاران امام عصر(عج) را از طریق آیات و روایات برای ما بیان کرده است.

خانم همتی با اشاره به اینکه شخصی نزد امام معصوم رفت و از ایشان پرسید که آیا تمامی مقدمات ظهور امام عصر(عج) به صورت غیبی است، گفت: امام در پاسخ فرمود که والله اگر قرار بود تمامی مقدمات فرج غیبی باشد این امر برای حضرت رسول(ص) که خاتم پیامبران بود محقق می شد؛ بنابراین مقدمات فرج نه از طریق غیب بلکه به دست یاران امام زمان(عج) فراهم می شود.

وی ادامه داد: البته این موضوع به معنای رد کردن امدادهای غیبی در امر فرج نیست بلکه همانطور که خداوند در جنگ بدر و احد به وسیله امدادهای غیبی حضرت رسول(ص) را یاری کرد، امام زمان(عج) را نیز یاری خواهد کرد./968/203/ب3

ارسال نظرات