۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۴۶۶۱۲۸
خطیب جمعه نجف آباد:

تفکر انقلابی و وحدت، استکبار را در منطقه به زانو در آورد

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به تحولات منطقه و پیروزی های اخیر در کشورهای سوریه و عراق، گفت: نگرانی اصلی امروز استکبار، صدور تفکر انقلابی است که سبب پیروزی های منطقه و شکست آنان شده است.
حجت الاسلام حسناتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت‌الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه نجف‌آباد، در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته، با تبریک سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر امام زمان(عج) گفت: همه ما مکلف هستیم که جزء منتظران حضرت باشیم و یک لحظه در این امر غفلت نکنیم.

معرفت نسبت به امام زمان روح دین است

وی با بیان این حدیث که بالاترین جهاد برای امت آخرالزمان، انتظار فرج است، افزود: معرفت نسبت به امام زمان، از ابعاد انتظار فرج است، امامی که خودش روح دین است اگر نسبت به امام معرفت نداشته باشیم، «ماتَ مَيْتَةً جاهِلِيَّةً» خواهیم بود و باید نسبت به موضوع انتظار فرج خیلی بیشتر کار کنیم.

حجت الاسلام حسناتی در ادامه به تحولات منطقه اشاره کرد و بیان داشت: تغییر رؤسای جمهور در کشورهای غربی هیچ چیز را برای کشورهای دیگر عوض نمی کند، چون پشت پرده سیاست این کشورها همیشه نقشه ها یکی بوده و هست و برای مقابله با این شیطنت ها باید تنها به بازوی وحدت و یکپارچگی چنگ زنیم همان گونه که رؤسای سه قوه در برابر تصویب دوباره تحریم ها همه یک صدا ایستادند.

وی در ادامه بیان داشت: این گونه نقشه ها و توطئه های دشمنان همه بازیچه است آنها دنبال قلدرمأبی هستند و باید بدانند که دوران این زورگویی ها گذشته است و اگر قدرت و نقشه ای دارند برای ملت خودشان و آباد کردن خرابی های کشورشان به کار ببرند.

استکبار نگران صدور تفکر انقلابی در جهان است

امام جمعه نجف آباد درباره قدرت انقلاب به عنوان یکی از نگرانی های استکبار جهانی افزود: این ملت چه قبل از انقلاب و چه در دوران 38 ساله انقلاب با صلابت ایستاد و امروز نگرانی های آمریکا برای این است که چرا جبهه انقلاب ایران این گونه در جهان طرفدار پیدا کرده است و با آن همه هزینه ای که در منطقه کردند، چرا باید نظر ایران اعمال شود و شیعه حاکم شود.

وی به پیروزی های اخیر ارتش سوریه در بازپس گیری آخرین مناطق تحت سیطره داعش در حلب بیان داشت: امروز شاهد هستیم که کشورهای منطقه به برکت تفکر انقلابی، استکبار را به زانو در آورده اند و در کشور سوریه شاهد آخرین جنایات داعش هستیم، در بحرین و نیجریه مجبور به آزادی رهبر شیعه و عزت بیشتر آنها شده اند و اینها همه به برکت تفکر انقلاب و وحدت اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در نجف آباد از مناسبت های هفته آینده را آغاز هفته وحدت برشمرد و گفت: طبق نقل اهل سنت و برخی علما شیعه، 12 ربیع الاول میلاد پیامبر اکرم(ص) است و به جاست که نه یک هفته که حتی یک ماه برای معرفت نسبت به پیامبر اکرم(ص) که مظهر رحمه للعامین، اول مخلوق عالم، خاتم رسل هستند بیشتر شناخت پیدا کنیم.

وی با این تعبیر که بزرگترین خسارت برای ملت شیعه، عدم شناخت پیامبر و ائمه اطهار است، ادامه داد: پیامبر اکرم نه تنها منادی و زمینه ساز در بین کل مسلمانان بلکه شامل همه آزادی خواهان و موحدین عالم است و این دعوت پیامبر است که خطاب به اهل کتاب فرمود «قُل يا أَهلَ الكِتابِ تَعالَوا إِلىٰ كَلِمَةٍ سَواءٍ بَينَنا وَبَينَكُم أَلّا نَعبُدَ إِلَّا اللَّهَ» که هر کس به یگانگی خداوند شهادت می دهد، زیر یک پرچم بیاید.

وحدت، رمز نجات مظلومان عالم از سایه شوم استکبار است

حجت الاسلام حسناتی درباره آثار وحدت در جامعه بشری نیز بیان کرد: اگر بشر اینگونه متحد می شد، دیگر ظلم، جنایت و تفرقه ای در عالم وجود نداشت و دیگر مستکبران جرات نمی کردند اینگونه در عالم جنایت کنند و مجموعه های حقوق بشر و سازمان ملل که به فرموده امام، برای بشر و مظلومان ذره ای ارزش قائل نیستند، چنین در برابر جنایات صهیونیست ها سکوت نمی کردند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: هدف مستکبران، جنگ افروزی و کشتار مظلومان است همان گونه که در کشورهای اسلامی منطقه شاهد هستیم که چگونه در کشورهای عراق، سوریه، بحرین و یمن دست به کشتار مردم می زنند و رمز و راز هفته وحدت، رسیدن مظلومان عالم به عدالت، پیشرفت، و نجات عالم از جهل است و نجات محرومان تنها در سایه وحدت محقق می شود.

امام جمعه نجف آباد در ادامه بیان داشت: اگر کل مومنان و آزادی خواهان و موحدین عالم با هم برای مقابله با جهل، تفرقه، ظلم، پیشرفت، اجرای عدالت، گسترش علم، نجات محرومان، رسیدن به رشد و امنیت متحد شوند، قطعاً حتی اگر یک مجموعه کوچک هم باشند، موفق خواهند بود که در طول تاریخ هرکجا ملت ها ایستادند و مقاومت کردند، پیروز شدند./201/1306/ب1

ارسال نظرات